باشگاه مشتریان رستوران KFC

باشگاه مشتریان رستوران

باشگاه مشتریان رستوران KFC : بیشتر مدیران کسب و کارهای مشهور و دارای چندین شعبه و همینطور بیشتر اوقات مدیران کسب و کارهای تک شعبه ایی و در شرف مشهور شدن در جلسات معارفه و پرزنت سیستم باشگاه مشتریان از ما می پرسند که آیا واقعا سیستم باشگاه مشتریان نیاز داریم؟!در ادامه با ما همراه باشید…

خیلی از مواقع هم پیش آمده که پس از جلسات کارشناسی، مشاورین و اطرافیان مدیران کسب و کارها ، این پاسخ را به ما اعلام کردند، که در حال حاضر بخاطر مشتری مناسبی که داریم و وضعیت فروشمان خوب است نیازی به سیستم باشگاه مشتریان نداریم.

سوالی برای بنده به عنوان مشاور تبلیغات و بازاریابی در کسب و کارها پیش می آید که آیا واقعا امثال برندهایی مانند KFC که دارای رستوران های زنجیره ایی و دارای چندین شعبه در نقاط مختلف دنیا هستند،و دیگر برندها، نیازی به باشگاه مشتریان با استدلال هایی که این مدیران کسب و کارها و مشاورین آن ها اعلام کرده اند، داشته اند؟!

و یا اینکه بواسطه راه اندازی سیستم باشگاه مشتریان به دنبال یک هدف خاصی بوده اند؟

جواب به طور قطعی خیر میباشد.

پس با چه دلیلی تصمیم به راه اندازی سیستم های باشگاه مشتریان کرده اند؟ و چه استراتژی برای جذب و حفظ مشتریان را سیستمهای باشگاه مشتریان نهاده اند؟

بدون شک آن ها هدف های بلند مدت دیگری به غیر از فروش هایی مقطعی و دوره را در سر می پرورانند که برخی از مدیران و مشاورین کسب و کارهای طرف مذاکره ما هنوز به آن استدلال دست پیدا نکرده اند.

هدف هایی همچون شناسایی دقیق تر مشتریان،دستیابی به ذایقه خرید مشتریان, توسعه فروش طبق نیازمندی های مشتریان، طراحی و اجرای کمپین های تبلیغاتی با هزینه های محدودتر و اهداف محسوس تر و غیره

پس، سرویس باشگاه مشتریان یک ابزار جهت رسیدن به هدف های بلند مدت و ایجاد تاثیر خاص در مشتریان میباشد و از این رو تصمیم به راه اندازی باشگاه مشتریان می بایست علاوه بر در نظر گرفتن وضعیت حال کسب و کار کمی به آینده کسب و کار نیز اشاره بشود.

باشگاه مشتریان نیاز امروزه هر کسب و کار برای ایجاد مزیتهای رقابتی،گسترش بازار، کم کردن هزینه های تبلیغاتی و … می باشد.

در تحلیل بدست آمده از باشگاه مشتریان رستوارن های KFC :

KFC بسیار هوشمندانه عمل میکند و در هنگام عضویت افراد در باشگاه مشتریان، اقدام به دریافت اطلاعات از ذایقه سفارش غذا، تعداد نفرات همراه، دوره های مراجعه میکند.

طبق سناریو امتیازی طراحی شده در باشگاه مشتریان KFC، مشتریان در ازای هر مرحله مراجعه و بدست آوردن امتیاز، جهت مصرف امتیازهای جمع آوری شده به سایت یا اپلیکیشن KFC هدایت می گردند، تا علاوه بر ایجاد حس وفاداری در مشتریان، فروش آنلاین خود را هم افزایش دهند.

قطعا در بخش مدیریتی سیستم طراحی شده تحلیل اطلاعات باشگاه مشتریان KFC با توجه به شناسایی ذایقه دقیق مشتریان و آنالیز رفتار های مشتریان، در بازه های زمانی خاص به مشتریان پروموشن های جذابی ارائه و از این طریق علاوه بر افزایش فروش، درگیری مناسبی و مثبتی بین مشترین و کسب و کار ایجاد خواهد شد.

تمامی روشهایی که در بالا گفته شد، ابزارهایی با هدف توسعه فروش است که در کشور ایران نیز در حال حاضر سیل عظیمی از کسب و کار های موفق در حال تلاش برای راه اندازی و بهره برداری از آن هستند.

 

نویسنده و تحلیل گر : محمود رویت پور – مشاور تبلیغات , بازاریابی کسب و کار

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *