برخی اشتباهات كسب و كار ها در راه اندازی باشگاه مشتريان

اشتباهات كسب و كار

سلام,در این ساعت قصد داریم شما را با برخی از اشتباهات كسب و كار ها در راه اندازی باشگاه مشتریان آشنا کنیم.با ما همراه باشید… 🙂

راه اندازی باشگاه مشتریان و جايگزيني امتیاز و اعتبار بجای تخفيف

در راه‌اندازي باشگاه مشتريان در واقع اعتبار و امتياز جايگزين تخفيف مي‌گردد. در واقع مشتري طبق سناريو وفاداري كه شما در نرم‌افزار باشگاه مشتريان تعريف كرده‌ايد، مشتري مي‌تواند از اعتبارات و يا امتيازات جمع‌آوري شده در كارت خود به ازاي هربار مراجعه استفاده نمايد. به اين ترتيب هميشه تمام امتياز و اعتبار كسب شده در كارت مشتريان استفاده نمي‌شود و مقداري در كارت مشتري باقي مي‌ماند، در صورتي كه در حالت سنتي (تخفيف نقدي) مبلغ در همان لحظه از جيب شما كسر مي‌گردد.

هدف از راه‌اندازي باشگاه مشتريان وفادارسازي مشتريان و تشويق آن‌ها به مراجعه مجدد مي‌باشد كه اين امر به تناسب موجب افزايش فروش كسب‌وكارها نيز مي‌گردد. اگر صاحبين كسب‌وكار بتوانند نيمي از مشتريان را به كسب‌وكار خود وفادار سازند به راحتي مي‌توانند دوبرابر تخفيفي كه در روش سنتي به مشتريان خود مي‌دادند را بعنوان اعتبار يا امتياز به مشتريان خود هديه دهند.

توجه به اين مسئله يك نكته‌ي بسيار مهم در كسب‌وكارها  بشمار مي‌آيد كه اكثر صاحبين كسب‌وكار به اين نكته توجهي نمي كنند و به همين دليل نمي‌توانند انگيزه كافي در مشتريان خود جهت وفادارسازي ايجاد نمايند.

راه‌اندازي باشگاه مشتريان و وفادارسازي مشتريان ثابت

تعداد زيادي از صاحبين كسب‌وكار، بسياري از مراجعه‌كنندگان خود را جزو مشتريان ثابت بشمار مي‌آورند و عقيده دارند كه با وجود داشتن مشتريان ثابت نيازي به راه‌اندازي باشگاه مشتريان و ارائه كارت وفادارسازي و دادن اعتبار و امتياز به آن‌ها ندارند.
صاحبين كسب‌وكار چون آمار دقيقي از مشتريان ثابتي كه در حال حاضر از آن‌ها خريد نمي‌كنند و كسب‌وكار آن‌ها را رها كرده‌اند ندارند عقيده‌اي به راه‌اندازي باشگاه مشتريان ندارند چون اگر اين آمار و اطلاعات را در دست داشتند كاملا از تعداد مشتريان ثابتي كه از دست داده‌اند شگفت زده مي‌شدند و به سرعت اقدام به راه‌اندازي باشگاه مشتريان و وفادارسازي مشتريان ثابت خود مي‌كردند.

صاحبين كسب‌وكار بايد به اين نكته توجه داشته باشند كه مشتريان ثابت در صورت مشاهده شرايط و امكانات بهتر كسب‌وكاري ديگر به راحتي كسب‌وكار شما را رها كرده و به آن مراجعه و از امكانات آن استفاده خواهند كرد و اين امر موجب كاهش فروش كسب‌كار شما مي‌گردد چون شما مشتريان را به خود وفادار نساخته‌ايد.

هدف از اهداي امتياز و اعتبار در باشگاه مشتريان، وفادارسازي مشتريان و افزايش فروش مي‌باشد كه با توجه به رفتار مشتري مي‌توان ميزان اعتبار و امتياز را تغيير داد (مشتري وفادارتر، اعتبار و امتياز بيشتر).

پس با راه‌اندازي باشگاه مشتريان و اهداي اعتبار و امتياز به سهولت مي‌توانيد مشتريان را به خود وفادارسازيد و ديگر نگران از دست رفتن مشتريان ثابت خود نباشيد.

راه‌اندازي باشگاه مشتریان و تشويق به خريد مشتریان بي‌خيال و با سوددهي پايين

تعداد ديگري از صاحبين كسب‌وكار عقيده دارند كه برخي از مشتريان تعداد خريد بسيار كمي دارند و از اين رو، اينگونه مشتريان سود چنداني برايشان ندارند كه بخواهند هزينه اضافي جهت راه‌اندازي باشگاه مشتريان و ارائه كارت‌هاي اختصاصي به اينگونه مشتريان متحمل شوند.

در صورتي كه صاحبين كسب‌وكار بايد به اين نكته توجه داشته باشند كه يكي ديگر از اهداف راه‌اندازي باشگاه مشتريان تشويق و ترغيب اين دست از مشتريان بي‌خيال با طراحي و اجراي پلن‌هاي مناسب، به مراجعه مكرر و خريد بيشتر است و نبايد اين مشتريان به حال خود رها شوند. صاحبين كسب‌وكار بجاي بي تفاوت بودن نسبت به اين مشتريان كه منجر به كاهش فروش هم مي‌گردد، به سهولت مي‌توانند با اجراي سناريوهاي امتيازدهي و اعتباربخشي مختلف اين دست از مشتريان را ترغيب به مراجعه كنند و باعث وفادارسازي آن‌ها به كسب‌وكار خود شوند و در نهايت فروش خود را افزايش دهند.

با امكاناتي كه نرم‌افزار باشگاه مشتریان دكتر كلابز در اختيار شما قرار مي‌هد به سهولت مي‌توانيد اطلاعات دقيقي از مشتريان و رفتار خريد آن‌ها در فواصل زماني مختلف كسب كنيد تا بتوانيد بهترين سناريو را براي وفادارسازي مشتريان و افزايش فروش كسب‌وكار خود طراحي كنيد و به نقطه هدف خود دست يابيد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *