راه های جذب مشتری در کسب و کار (ویژه 98)
با سلام,امروز خواهیم پرداخت به راه های جذب مشتری در کسب و کارهای شما , مزیت رقابتی بررسی نقاط قوت و ضعف رقبا و همچنین راهکار هایی است که شما در کسب و کارتان به کار می برید که این امر می تواند فعالیت شما را از رقبا متمایز جلوه دهد. به عبارت دیگرمزیت رقابتی روشی است که باعث می شود از دید مشتریان تان بهتر از رقیبانتان به نظر برسید و در نهایت این راه کارها باعث افزایش مشتری در کسب و کار هایتان خواهد شد.
با دکتر کلابز همراه باشید تا اهمیت این موضوع و راهکار هایی که می توانید این مزیت را در کسب و کارتان به کار ببرید را با هم بررسی کنیم.
زمانی می توان بستر رقابتی سالم، شایسته و پایداری را به وجود آورید که مواردی مثل دارایی، توانمدی ها ،اطلاعات و دانش کافی را در اختیار داشته باشید. و برآن ها تمرکز کنید و از طریق آن ها برای مجموعه تان ارزش ایجاد کنید.
راهکار هایی برای ایجاد مزیت رقابتی :
بسته بندی محصول
اگر محصولی برای ارائه دارید، بسته بندی آن را به صورت خلاقانه طراحی کنید که کپی از آن کار آسانی نباشد. می توانید برای این کار حق ثبت و اختراع بگیرید تا امکان تقلید برای رقبا وجود نداشته باشد.
برند سازی
روی برند سازی محصولتان کار کنید.یادتان باشد که برند سازی صرفا طراحی لوگو نیست بلکه شما باید ذهنیت افراد را نسبت به کسب و کارتان طوری بسازید که مردم به سمت شما بیاییند و سمت برند های دیگر نروند.
کارکنان قوی
افراد مجرب و سخت کوش و پر شور و اشتیاق را استخدام کنید و برخورد مناسب با مشتری را به آن ها آموزش دهید و همچنین به واسطه مزیت های مالی مناسب و محیطی امن ، برای ادامه کار درآن ها انگیزه به وجود آورید.
خدمات ویژه
تا جایی که می توانید محصولات و یا خدمات با کیفیت و ارزان تر از رقبا ارائه دهید.
با راه اندازی باشگاه مشتریان می توانید مزیت رقابتی ویژه ای در کسب و کار خود ایجاد کنید و این مزیت باعث می شود که درصد بیشتری از مشتریان نسبت به رقبا، به کسب و کار شما جذب شوند.
و….
صرفا به کار گیری موارد فوق کافی نیست، مزیت رقابتی باید پایدار باشد و در گذشت زمان دوام داشته وآسیب نا پذیر باشد.
شما زمانی در به کار گیری مزیت رقابتی پایدار موفق خواهید شد که فعالیت تان در جهت رفع نیاز های مشتریان باشد. بنابراین باید به این فکر کنید که مزیت رقابتی که ایجاد کرده اید چه نفعی برای مشتریانتان دارد.
تبدیل نقاط ضعف به نقاط قوت
در ایجاد مزیت رقابتی صرفا بر کمبود های رقبا تمرکز نکنید در درجه اول نگاهی عمیق به عملکرد خودتان کنید ،کم و کاستی هایی که در کسب و کارتان است را برطرف کنید. با تمرکز بر عملکردتان و انرژی بالقوه ای که دارید آن را تبدیل به مزیت رقابتی کنید.
زمانی شما می توانید بگویید که از مزیت رقابتی استفاده کرده اید که مشتریان تفاوت محصول و یا خدمات شما را درک کنند و این موضوع بر تصمیم گیری خرید از فروشگاه شما تاثیر بگذارد.
امیدوارم با رعایت این نکات شاهد افزایش مشتری وفادار در کسب و کار خودتان باشید.سوالات خودتان را میتوانید در زیر همین پست کامنت کنید.
2 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
سپاس بابت مقاله مفدیتان
خواهش میکنم