چگونه یک پروژه موفق باشکاه مشتریان برای کسب و کار خود تاسیس نماییم.
این سئوال شاید، کلیدی ترین سئوالی باشد که هر صاحب کسب و کاری می بایست قبل از راه اندازی هر نوع سرویس نرم افزاری از خود و اعضای تیم خود مورد پرسش قرار دهد.
اما پاسخ این سئوال نیز می تواند، شاه کلید دستیابی به موفقیت در راه اندازی باشگاه مشتریان باشد.
ابتدا برای اینکه موضوع تاسیس باشگاه مشتریان را بتوانیم به درستی در کسب و کار خود تحلیل نماییم می بایست به سئوالات بیشتری پاسخ دهیم.
1. هدف راه اندازی باشگاه مشتریان را در کسب و کار خود به درستی مشخص نمایید.
آیا هدف از راه اندازی این ابزار ایجاد مزیت رقابتی برای جذب بیشتر مشتریان می باشد؟
یا اینکه هدف از راه اندازی این سرویس، افزایش نرخ بازگشت مراجعه مشتریان پس از اولین بار به کسب و کار؟
شاید هم اهدافی همچون ایجاد فرصت تبلیغات دهان به دهان و افزایش سطح تعامل و آگاه سازی مشتریان از برند خود را بخشی از هدفهای راه اندازی باشگاه مشتریان در نظر گرفته باشید؟
شاید هم اهدافی همچون ایجاد فرصت تبلیغات دهان به دهان و افزایش سطح تعامل و آگاه سازی مشتریان از برند خود را بخشی از هدفهای راه اندازی باشگاه مشتریان در نظر گرفته باشید؟
یا اینکه با مطالعه این متن اعلام کنید که تمامی این موارد و بسیاری از موارد دیگر، اهداف سازمانی ما برای راه اندازی باشگاه مشتریان است.
اگر پاسخ شما اینگونه می باشد، باید اعلام کنیم که تمامی پاسخ های شما بهتر از نداشتن پاسخ یا داشتن ابهام در پاسخ به سئوال کلیدی (هدف از راه اندازی باشگاه مشتریان) می باشد
2.سناریو باشگاه مشتریان مشتریان در کسب و کار شما پس از راه اندازی چیست؟
طراحی یک سناریو پویا، جامع که در حین و پس از راه اندازی باشگاه مشتریان امکان تغییر و توسعه را داشته باشد از دیگر موضوعاتی است که به دقت می بایست به آن بپردازیم، شاید بهتر باشد در این قسمت با مطالعه مقالات بیشتر در همین سایت با انواع سناریوهای باشگاه مشتریان آشنا شده و سناریو منتخب کسب و کار خود را برگزینیم.
3.هویت و طراحی کمپین های مرتبط به موضوع باشگاه مشتریان
در بسیاری از مواقع شاهد هستیم که کسب و کار و بهره بردار برنامه وفاداری، صرفاً از این ابزار بعنوان یک نرم افزار جمع آوری اطلاعات مشتریان و تحلیل رفتار مشتریان بهره گرفته و بدلیل عدم طراحی کمپین های هدفمند و هویت مشخص برای برنامه وفاداری نتوانسته بهره وری لازم را از این ابزار بدست آورد، بسیار مهم است که علاوه بر طراحی هدفمند برنامه های تبلیغاتی بتوانیم بواسطه ایجاد هویت مستقل برای برنامه باشگاه مشتریان افزایش بهره وری را از این ابزار بسیار کارآمد برای کسب و کار خود احیا نماییم.
4.استفاده از نظرات و کارشناسان مرتبط به حوزه باشگاه مشتریان
شما پس از تصمیم به راه اندازی باشگاه مشتریان و همزمان با ورود به خرید نرم افزار منتخب ، فرصت زیادی برای آزمون خطا ندارید، شاید بهتر باشد بگوییم، هر بار اشتباه در اجرای صحیح سناریوهای باشگاه مشتریان گروهی از مشتریان را در کسب و کار شما وارد چرخه حذف می نماید، بنابراین برای اینکه تصمیمات بجا و صحیح را در کسب و کار خود نهادینه نمایم، بهره گرفتن از نظرات کارشناسان حوزه وفادارسازی مشتریان را به شما توصیه می نماییم، عمدتاً کارشناسان این حوزه علاوه بر علوم نرم افزاری، به مباحث تحلیل رفتار مشتریان، خدمات و مشاوره کسب و کار اشراف داشته و می تواند با در ارزیابی چند وجهی کسب و کار شما راهکارهای کلیدی را به شما پیشنهاد دهند.
5.تحقیق، توسعه
راه اندازی برنامه وفادارسازی مشتریان در کسب و کار شما اولین قدم می باشد و ارزیابی دوره ایی نتایج، تحقیق در خصوص نتایج بدست آمده و توسعه سناریو، زیرساخت و برنامه های باشگاه مشتریان بسیار برای پایداری این سرویس مهم می باشد.
میتوانید برای دیدن نمونه کار ها به صفحه راه اندازی باشگاه مشتریان مراجعه کنید.
وفاداری سازی مشتریان یک فرایند است و با تکرار این فرایند می توانید شاهد افزایش وفاداری هر چه بیشتر مشتریان باشید.
پاسخگویی 24ساعته : 09120130161
هر گونه سوال در خصوص راه اندازی باشگاه مشتریان و افزایش فروش و جذب مشتریان تان دارید، با همکاران ما تماس بگیرید.
با ما همراه باشید
هر گونه سوال در خصوص راه اندازی باشگاه مشتریان و افزایش فروش و جذب مشتریان تان دارید، با همکاران ما تماس بگیرید.
تماس با ما