باشگاه مشتریان پلی کلینیک نور ایرانیان
همانند تعریف باشگاه که در مفهوم کلی به معنای گردآمدن گروهی از افراد در یک تشکل منسجم است، باشگاه مشتریان پلی کلینیک را نیز می توان به معنای گردآمدن بیماران یک مرکز درمانی در کنار هم در نظر گرفت. گردآمدن بیماران در یک تشکل ارزش آنها را بیشتر نموده و حس وفاداری آنها را به پزشک و مرکز پزشکی بیشتر می کند. معمولاً باشگاه مشتریان همراه با اجرای برنامه وفاداری خواهد بود.
باشگاههای مشتریان هدفمند بوده و برنامههای منظم و پیوستهای برای بیماران دارد. یکی از اهداف آن در جذب بیمار بیشتر و کسب منافع برای دو طرف است. پس از جمعآوری اطلاعات بیماران، باشگاه از سلایق، علاقهمندی و درخواستهای آنها اطلاع یافته و بوسیله آن آینده مرکز درمانی را ترسیم و بهینه میکند. تولیدات، خدمات و سایر فعالیتهای هر مجموعهای با استفاده از اطلاعاتی که از این بخش بدست میآید، میتواند توسعه یافته و در جهت رضایت مشتریان گام بردارد.
صرف نظر از اندازه یا تمرکز پلی کلینیک شما، باشگاه مشتریان پلی کلینیک، زمانی که قصد سرمایه گذاری در آینده بلند مدت کسب و کار خود را دارید، راهی عالی برای باقی ماندن در رقابت است.
باشگاه مشتریان برای تشویق بیماران معمولی طراحی شدهاند تا به شما و برندتان پایبند باشند. آنها به طور خاص برای بیمارانی استفاده می شوند که حداقل یک بار به کلینیک شما مراجعه کرده اند و برای جذب بیمار جدید مناسب نیستند.
اهداف اصلی باشگاه مشتریان پلی کلینیک:
- حفظ بیمار
- تشویق برای بازدید مکرر
- افزایش متوسط درآمد شما در هر قرار ملاقات
- گسترش دامنه خدمات شما
- آشنایی بیشتر با برند شما و وفاداری به آن
- حفظ ارتباط با بیماران
باشگاه مشتریان پلی کلینیک نور ایرانیان
باشگاه مشتریان مجمع نور الإیراني الطبي (پلی کلینیک زیبایی نور) اولین باشگاه مشتریان راه اندازی شده توسط دکتر کلابز در عمان می باشد.
این پلی کلینیک که به تازگی در شهر مسقط عمان و در خیابان سلطان قابوس افتتاح شده علاوه بر درمان بیماری های چشمی، طیف گسترده ای از خدمات زیبایی با کیفیت مانند مراقبت از پوست و مو، خدمات لیزر زیبایی و جراحی بینی (رینوپلاستی) را ارائه می دهد.
مشتریان این کلینیک زیباییی به راحتی می توانند تنها با دراختیار گذاشتن اطلاعات شخصی خود مانند نام و شماره همراه عضو باشگاه مشتریان گردیده و با هر بار مراجعه به مرکز علاوه و بر دریافت خدمات با کیفیت و منحصر به فرد درصدی از مبلغ پرداختی خود را به صورت اعتبار هدیه در کیف پول مجازی خود نگه داری کنند و در مراجعات بعدی از این اعتبارات به صورت یک تخفیف استفاده نمایند.
علاوه بر این می توانند با دریافت پیامک هایی از سمت مجموعه از تخفیفات و جشنواره ها بهره مند گشته و حتی تاریخ مراجعات بعدی خود را نیز از سمت مجموعه دریافت کنند.
سناریو باشگاه مشتریان
سناريوی مناسب این مدل از کسب و کارها می تواند سناریو حجمی،محصولی و تعدادی باشد بسته به اینکه شما به عنوان صاحب کسب و کار چه ملاک و معیاری را برای مشتریان تعریف می کنید سناریو شما می تواند متفاوت باشد برای مثال اگر تعداد محصولات متفاوتی را ارائه می دهید و خواستار تعریف کردن درصدهای متفاونی برای هر یک از محصولات خود هستید می توانید از سناریو محصولی استفاده کنید و یا تعداد دفعات مشتریان را ملاک قرار داده و با هر بار مراجعه مشتریان، اعتبار بیشتری را به آن ها اختصاص دهید همچنین از تنظیم پیگیری های متفاوت مثل تاریخ تولد، ازدواج، اعیاد و مناسبت ها غافل نشوید و به عنوان یک فرصت فروش از آن ها استفاده کنید.
چند مورد از سناریوهایی که می توان برای این نوع کسب و کار در نظر گرفت به شرح زیر است:
تجمعی
این سناریو می تواند یک سیستم تخفیف بر اساس کل مبلغی باشد که بیمار برای خدمات شما در طول زمان پرداخت کرده است. به عنوان مثال، اگر یک بیمار 100 هزار تومان پرداخت کرده باشد، می تواند 2٪ تخفیف دریافت کند. بعداً، همان بیمار ممکن است بتواند به ازای هر 100 هزار تومان هزینه، از 1٪ تخفیف اضافی بهره مند شود. به طور معمول، چنین تخفیف هایی حداکثر تا 10 درصد ادامه دارند.
عضویت پولی
بیمار در ازای دریافت برخی امتیازات، مبلغی اضافی پرداخت می کند. برای مثال، ممکن است به آنها این حق داده شود که همیشه توسط همان پزشک ویزیت شوند یا این امکان را داشته باشند که هر زمانی مستقیماً با آن پزشک تماس بگیرند. این امتیازات، در وهله اول به خدماتی که کلینیک شما ارائه می دهد بستگی دارد.
برگشت وجه
اصطلاح “برگشت وجه” به قسمتی از پول واقعی اشاره دارد که پس از دریافت خدمات از کلینیک شما، به حساب بیمار بازگردانده می شود. هر زمان که یک پلی کلینیک به فکر اجرای چنین سناریویی می افتد، این سوال پیش میآید که آیا باید این مبلغ را به عنوان پولی که میتوان در هر جایی خرج کرد، برگشت داد یا آن را صرفا محدود به استفاده در کلینیک خود نمایید؟ پاسخ ساده است: اگر بیمار بتواند این پول برگشتی را در کلینیک یا هر جای دیگری خرج کند، سناریو شما اصلاً باشگاه مشتریان پلی کلینیک نیست و نمی توان انتظار داشت که به شما در حفظ بیماران کمک کند!
دیدگاهتان را بنویسید