باشگاه مشتریان فروشگاه صدف
باشگاه مشتریان فروشگاه صدف
چند سال گذشته برای صنعت خرده فروشی بسیار مهم بوده و البته برای مراکز خرید اهمیت بیشتری داشته است. در وهله اول، افزایش محبوبیت تجارت الکترونیک، جذابیت گشت و گذار در فروشگاههای سنتی را کاهش داد و موجب تمایل بیشتر به استفاده از باشگاه مشتریان مرکز خرید شد. سپس، همهگیری کووید 19 رخ داد و مراکز خرید به دلیل ماهیت خرید حضوری، قطعاً از صنایعی مهمی بودند که بیشترین آسیب را دیدند.
با توجه به این تغییر، مراکز خرید مجبور به نوآوری جهت پاسخگویی به نیازهای مشتریان خود هستند. پایان این همه گیری روز به روز نزدیک تر به نظر می رسد و انتظار می رود خریداران بیش از پیش به فروشگاه ها بازگردند. هنگامی که این اتفاق بیفتد، مدیران مراکز خرید باید راههای خلاقانهای برای حفظ این مشتریان بیابند و وفاداری آنها را افزایش دهند.
باشگاه مشتریان مرکز خرید، با ارائه پاداشهای مختلف به شکل تخفیف، بازپرداخت نقدی و سایر مزایا، خریداران را تشویق میکند تا خریدهای مکرری از این مرکز انجام دهند.
با این حال، این برنامه ها به دلیل ماهیت عدم وابستگی به برند، جذابیت بیشتری دارند. مشتریان می توانند با خرید از برندهای نامرتبط، استفاده از امکانات رفاهی یا صرف غذا در مرکز خرید، امتیازات باشگاه مشتریان را به دست آورند.
در نهایت، وقتی با یک نرم افزار تلفن همراه به باشگاه مشتریان مرکز متصل میشوند، میتوانند تجربهای تعاملی و به یاد ماندنی را داشته باشند و باعث افزایش نفوذ و تعامل با مشتری شوند.
عناصر اصلی یک باشگاه مشتریان مرکز خرید
برای ارائه تمام مزایا به روشی یکپارچه، باشگاه مشتریان باید برخی از ویژگی های ضروری را داشته باشد:
- جهانی – به این معنی که باید روی هر دستگاهی کار کند.
- بدون نیاز به تماس – برای پیروی از دستورالعملهای ایمنی سلامت در طول بحران کرونا و در آینده، پیادهسازی فناوری NFC باید یک ویژگی استاندارد سناریوهای مرکز خرید باشد.
- با ارزش – به مشتری چیزی بدهید که برای آن تلاش کرده و رابطه او را با تجارت تقویت کند.
- استفاده آسان – فرآیند خرید را تا حد امکان بدون دردسر کنید و از ایجاد صف جلوگیری نمایید. همچنین بتوانند امتیازات را به طور یکپارچه خرج کنند و از قبل برای آنها برنامه ریزی انجام دهند. باشگاه مشتریان باید نقاط ضعف را حذف کند نه اینکه آنها را اضافه نماید.
دیدگاهتان را بنویسید