باشگاه مشتریان کلینیک زیبایی
تاسیس باشگاه مشتریان کلینیک زیبایی یکی از دغدغه های اصلی صاحبان کلینیک ها است. با توجه به رقابت سخت در صنعت زیبایی، جذب و حفظ مشتریان فعلی در کلینیک شما هرگز آسان نخواهد بود اما غیر ممکن نیز نیست. برای آسان کردن کارتان، یک نرم افزار باشگاه مشتریان کلینیک زیبایی به کارتان خواهد آمد. این نرم افزار هم برای شما و هم برای مشتریانتان یک روند برد برد است و نه تنها تضمین می کند که مشتریان همیشه به شما وفادار می مانند، بلکه به جذب مشتریان جدید، بدون اتخاذ استراتژی های بازاریابی گران قیمت نیز کمک می کند.
آیا به دنبال ایده ای برای باشگاه مشتریان کلینیک زیبایی خود هستید تا بتواند سالن شما را موفق کند؟
مزایای برنامه های وفاداری برای سالن شما
در ادامه برخی از مزایای راه اندازی باشگاه مشتریان کلینیک زیبایی برای کلینیک شما، آورده شده است.
حفظ مشتری
ارائه خدمات عالی به مشتریان تنها راه حفظ آنها نیست.
اگر باشگاه مشتریان دارید، آنها برمی گردند تا از مزایای رایگان، تخفیف ها یا هر چیز دیگری که در نرم افزار ارائه می شود، استفاده کنند. همه ما می دانیم که مردم چیزهای رایگان را دوست دارند. می توانید مطمئن باشید که هیچ کس چیزی را که به عنوان پاداش برای دریافت خدمات یا خرید محصولات خود ارائه می دهید، از دست نخواهد داد.
یک راه عالی حتی برای موثرتر کردن نرم افزار خود این است که یک تاریخ انقضا برای پیشنهادات قرار دهید تا مشتریان را تشویق کنید در اسرع وقت به کلینیک زیبایی شما مراجعه کنند.
کاهش هزینه های بازاریابی
یک باشگاه مشتریان موفق به حفظ مشتری کمک می کند و مشتریان جدید بیشتری را جذب می کند. این بدان معناست که شما مجبور نیستید از سایر استراتژی های گران قیمت بازاریابی استفاده کنید.
افزایش درآمد
قطعا حفظ مشتری و جذب مشتری جدید منجر به افزایش درآمد خواهد شد. این رویای هر صاحب کلینیک زیبایی است که پول بیشتری به دست آورد.
به چیزی که به دست می آورید راضی نباشید. در عوض، با رشد کسب و کارتان، روی کسب درآمد بیشتر تمرکز کنید.
تعامل با مشتری
هنگام ثبت نام در باشگاه مشتریان، مشتریان مشخصات خود را به شما ارائه می کنند که می توانید از آنها برای ارسال اطلاعات مربوط به کسب و کار استفاده کنید.
تعامل با مشتری یکی از راه های حفظ آنها و رشد کسبوکار شماست. می توانید از اطلاعات تماس آنها مانند نام و آدرس ایمیل استفاده کنید. از این اطلاعات برای اطلاع رسانی در مورد خدمات یا محصول جدید، تخفیفات ویژه و یادآوری پاداشها، بهره ببرید.
هنگامی که از طرف کلینیک زیبایی خود برای مشتریان پیام ارسال می کنید، مشتریان احساس قدردانی و ارزش می کنند. همچنین می توانید برای آنها پیام های شخصی مانند تبریک تولد بفرستید و به آنها هدیه تولد بدهید تا احساس با ارزش بودن کنند.
اینها برخی از تلاشهای کوچکی هستند که مزیت های بلندمدت خواهن داشت و مشتری را به سمت کلینیک زیبایی شما جذب می کنند.
عناصر کلیدی سناریو های باشگاه مشتریان کلینیک زیبایی
چگونه یک باشگاه مشتریان کلینیک زیبایی ایجاد کنیم
همه نرم افزارهای باشگاه مشتریان کلینیک زیبایی موفقیت آمیز نیستند. اگر برای توسعه یک استراتژی موثر وقت نگذارید، محکوم به شکست هستید. برای جلوگیری از آن، در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند تا یک نرم افزار خوب داشته باشید و از آن برای توسعه کسب و کار خود استفاده کنید.
پلتفرم مختص به خود را برای نرم افزار انتخاب کنید
مناسب ترین پلتفرم باشگاه مشتریان را بسته به نیازهای کلینیک زیبایی خود و مشتریان انتخاب کنید. پلتفرمی که ادغام آن آسان، سازگار، ایمن و مقرون به صرفه باشد.
درباره مشتریان خود تحقیق کنید
قبل از هر چیز، الگوهای رفتاری مشتریان خود را بسنجید.
تحقیق کنید که وفادارترین مشتریان شما چه کسانی هستند. این مشتریان ستون فقرات کسب و کار شما خواهند بود زیرا درآمد بیشتری نسبت به یک مشتری معمولی به ارمغان می آورند. نام و اطلاعات تماس آنها را دریافت نموده و آن را در مکانی امن ذخیره کنید.
اهداف تعیین کنید
تعیین اهداف یکی از جنبه های کلیدی موفقیت در هر کسب و کاری است.
اگر هدفی نداشته باشید، هیچ چیز شما را به سمت مسیر خاصی سوق نمی دهد. ندانسته، ممکن است از راهی به راه دیگر منحرف شوید و هیچ یک از آنها موفقیت به همراه نخواهد داشت. هدف گذاری به شما کمک می کند تمرکز و انرژی خود را روی بخشی خاص قرار دهید و در نتیجه احتمال دستیابی به آن افزایش پیدا کند. با انجام این کار، از خرج کردن درآمد خود در زمینه هایی که سودی برای کسب و کار شما ندارند، اجتناب می کنید.
برخی از اهدافی که می توانید تعیین کنید عبارتند از:
- دریافت اطلاعات تماس مشتریان
- به دست آوردن مشتریان جدید
- حفظ مشتریان موجود
- رشد درآمد کلینیک زیبایی از فروش محصولات و خدمات
تنظیم بودجه
تنظیم بودجه مانع از خرج کردن بیش از حد شما می شود. بودجه ای واقع بینانه تنظیم کنید که از نظر مالی بیش از حد به کسب و کار شما آسیب نرساند. همچنین باید با دادن جوایز ارزشمند به همه مشتریان، برای شما سودآور باشد.
نرم افزار باشگاه مشتریان خود را خاص کنید
مثل هر تجارت دیگری نباشید. سعی کنید چیزی خاص به مشتریان خود ارائه دهید که ارزش بیشتری دارد. مردم چیزهای انحصاری را دوست دارند، اما باید منطقی باشند زیرا هیچ کس چیزی را که ارزش بسیار کمی دارد نمی خواهد. آن را سرگرم کننده کنید. دستیابی به پاداش نباید سخت باشد.
کاری نکنید که مشتریان این احساس را داشته باشند که تنها پس از خرج کردن زیاد یا هزاران بار بازدید از کلینیک زیبایی شما، می توانند آن را دریافت کنند. در این صورت آنها صرفا دلسرد می شوند.
مشتریان کلینیک زیبایی خود را غافلگیر کنید
قابل پیش بینی نباشید و با ارسال محتوای خاص به مشتریان و دادن جوایز غیرمنتظره از طریق باشگاه مشتریان خود، آنها را غافلگیر کنید.
این موضوع باعث می شود که آنها ذهنیت مثبتی در مورد تجارت شما داشته باشند و وفادار بمانند.
نرم افزار خود را تبلیغ کنید
شما مجبور نیستید برنامه خود را به صورت خارجی تبلیغ کنید. کارکنان خود را در مورد نحوه بازاریابی نرم افزار باشگاه مشتریان در زمانی که مشتریان به آنها توجه می کنند، آموزش دهید. در سالن خود نیز نمایشگری داشته باشید. یکی دیگر از راه های عالی برای بازاریابی باشگاه مشتریان، ارسال آن در وب سایت و کانال های رسانه های اجتماعی است.
علاوه بر این، ارسال اطلاعات از طریق ایمیل یا سایر اطلاعات ارتباط نیز ایده بسیار خوبی است.
نتیجه
ایجاد یک نرم افزار موفق باشگاه مشتریان هرگز نباید به عنوان یک کار دشوار به نظر برسد. اگر این کار را به درستی انجام دهید، کسب و کار شما مشتریان بیشتری پیدا کرده، مشتریان را حفظ می کند و منجر به افزایش درآمد کلینیک زیبایی شما می شود.
اگر در ایجاد باشگاه مشتریان و انتخاب بهترین نرم افزار به کمک و مشاوره نیاز دارید، تیم دکتر کلابز همواره آماده پاسخگویی به سوالات شماست.
دیدگاهتان را بنویسید