روش های تیپ شناسی مشتریان

تیپ شناسی مشتریان, مطمئناً هر کسب و کاری دارای مشتریان منحصر به فرد و مختص به خود می باشد اما دلیل اینکه این مشتریان به یک کسب و کار مراجعه می کنند چه می تواند باشد؟
شما به عنوان صاحب یک کسب و کار باید این سوال را از خود بپرسید که مشتریان شما به چه دلیلی کسب و کار شما را انتخاب می کنند؟ دلیل انتخاب مشتریان چه می تواند باشد؟
آیا آنها به واسطه شهرت و قدمت کسب و کارتان به شما مراجعه کرده یا به دلیل نوع، جنس و کیفیت محصولاتتان شما را انتخاب می کنند یا حتی ممکن است دلیل مراجعه مشتریان به شما رفتار متفاوت شما و پرسنلتان با مشتریان باشد. دلیل اینکار هر چیزی که باشد شما باید به آن دست پیدا کنید و به نوعی تیپ شخصیتی مشتریان خود را شناسایی کنید.
اگر بتوانیم به طور تقریبی دلیل مراجعه مشتریان به کسب و کار خود را شناسایی کنیم یا به عبارتی تیپ مشتریان خود را بشناسیم، قطعاً در طراحی برنامه های بازاریابی، فروش و وفادارسازی مشتریان به کسب و کارمان نتیجه بهتری گرفته و پیشرفت چشمگیری را مشاهده خواهیم کرد.
حال چگونه تشخیص بدهیم که مشتریان ما به چند دسته تقسیم می شوند و چگونه میتوان گفت که مشتریان ما جزو چه تیپ مشتریانی هستند؟
مشاهده این ویدیو تا حد زیادی به شما در شناخت مشتریان و تیپ شناسی مشتریانتان کمک می کند.
دیدگاهتان را بنویسید