روش های تیپ شناسی مشتریان

روش های تیپ شناسی مشتریان

تیپ شناسی مشتریان, مطمئناً هر کسب و کاری دارای مشتریان منحصر به فرد و مختص به خود می باشد اما دلیل اینکه این مشتریان به یک کسب و کار مراجعه می کنند چه می تواند باشد؟
شما به عنوان صاحب یک کسب و کار باید این سوال را از خود بپرسید که مشتریان شما به چه دلیلی کسب و کار شما را انتخاب می کنند؟ دلیل انتخاب مشتریان چه می تواند باشد؟
آیا آنها به واسطه شهرت و قدمت کسب و کارتان به شما مراجعه کرده یا به دلیل نوع، جنس و کیفیت محصولاتتان شما را انتخاب می کنند یا حتی ممکن است دلیل مراجعه مشتریان به شما رفتار متفاوت شما و پرسنلتان با مشتریان باشد. دلیل اینکار هر چیزی که باشد شما باید به آن دست پیدا کنید و به نوعی تیپ شخصیتی مشتریان خود را شناسایی کنید.
اگر بتوانیم به طور تقریبی دلیل مراجعه مشتریان به کسب و کار خود را شناسایی کنیم یا به عبارتی تیپ مشتریان خود را بشناسیم، قطعاً در طراحی برنامه های بازاریابی، فروش و وفادارسازی مشتریان به کسب و کارمان نتیجه بهتری گرفته و پیشرفت چشمگیری را مشاهده خواهیم کرد.
حال چگونه تشخیص بدهیم که مشتریان ما به چند دسته تقسیم می شوند و چگونه میتوان گفت که مشتریان ما جزو چه تیپ مشتریانی هستند؟
مشاهده این ویدیو تا حد زیادی به شما در شناخت مشتریان و تیپ شناسی مشتریانتان کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

بستن منو
×
×

سبد خرید

درخواست اکانت یک ماهه رایگان باشگاه مشتریان دکتر کلابز
اگر قصد آشنایی بیشتر با نرم افزار باشگاه مشتریان دکتر کلابز را دارید می توانید درخواست دریافت اکانت یک ماهه رایگان ثبت کنید​
  • انواع فایل های مجاز : jpg, gif, png, pdf, jpeg, webp.