فروشگاه های مواد غذایی یکی از کسب و کارهایی هستند که پیاده سازی باشگاه مشتریان در آنها می تواند علاوه بر افزایش فروش و مشتری موجب برندسازی نام کسب و کار شما شده و نام کسب و کار شما را به راحتی در ذهن مشتری ماندگار کند.
همانطور که می دانید به دلیل تعدد فروشگاه های راه انداری شده و رقابتی که بین این نوع از کسب و کارها شکل گرفته است باشگاه مشتریان می تواند به راحتی به عنوان یک مزیت رقابتی شناخته شده و کسب و کار شما را از مابقی کسب و کارها متمایز نماید.
باشگاه مشتریان آجیل رضایی
آجیل رضایی تولیدکننده و پخش کننده انواع آجیل و خشکبار یکی دیگر از نمونه ای اجرا کننده باشگاه مشتریان دکتر کلابز در شهر خمام می باشد. این مجموعه با هدف ارتقای سطح کسب و کار خود اقدام به راه اندازی باشگاه مشتریان کرده و با اینکار نه تنها بستری برای افزایش فروش و مشتریان خود فراهم کرده است بلکه موجب ماندگار کردن برند خود در ذهن مشتریان شده و به نوعی برندسازی انجام داده است.
شما با عضویت در باشگاه مشتریان آجیل رضایی و با هر بار خرید بر اساس میزان و حجم خریدتان اعتبار دریافت کرده به طوریکه در هر بار خرید میزان این اعتبار افزایش پیدا می کند و در هر زمانی که تمایل داشته باشید می توانید از این اعتبارها استفاده نمایید.
چگونه باشگاه مشتریان را اجرا کنیم؟
شما نمی توانید سناریو یک باشگاه را از قبل برنامه ریزی کنید. چیزهای خاصی در پشت پرده وجود دارد. در ادامه نحوه ایجاد یک باشگاه مشتریان آجیل موفق ذکر شده است.
پیش نیازها:
- اول از همه، شما باید خصوصیات مشتریان خود را درک کنید. زیرا سناریو باشگاه مشتریان شما باید با علایق مشتریان هماهنگ باشد.
- در مرحله بعد، باید تجزیه و تحلیل کامل انجام دهید. داشتن درک جامع از رقبای خود، در صنعت خوراکی ها بسیار مهم است. بررسی کنید که چه نوع برنامه های پاداشی در باشگاه های مشتریان آجیل دیگر اجرا می شود و چگونه برای آنها کار کرده است.
- همچنین قبل از شروع باشگاه مشتریان باید بودجه خود را مجدداً بررسی کنید. مهم است که پول نقد را برای پاداش های باشگاه خود کنار بگذارید. اگر بودجه ای برای باشگاه مشتریان در نظر نگرفته اید، سعی کنید با چند سرمایه گذار در ارتباط باشید و توافقاتی را انجام دهید.
- این همه چیز نیست، شما به یک سیستم برای پیگیری همه اتفاقات نیاز دارید تا هیچ مغایرتی وجود نداشته باشد.
سناریو باشگاه مشتریان
سناريوی مناسب این مدل از کسب و کارها می تواند سناریو حجمی،محصولی و امتیازی و تعدادی باشد بسته به اینکه شما به عنوان صاحب کسب و کار چه ملاک و معیاری را برای مشتریان تعریف می کنید سناریو شما می تواند متفاوت باشد برای مثال اگر تعداد محصولات متفاوتی را ارائه می دهید و خواستار تعریف کردن درصدهای متفاونی برای هر یک از محصولات خود هستید می توانید از سناریو محصولی استفاده کنید و یا با ارائه امتیازهای متفاوت به مشتریان خود درصدهای متفاوتی از اعتبار را به آن ها ارائه دهید.
بازخورد دریافت کنید
اگر بخشی به درستی کار نمی کند، باید دلیل آن را بدانید و صرف آزمایش، می تواند بررسی را طولانی کند. بهترین راه برای فهمیدن اینکه چه چیزی موثر بوده و چه چیزی خوب نیست، گوش دادن به مشتریان است.
باشگاه مشتریان آجیل خود را با دریافت فعالانه بازخورد از مشتریان خود، از طریق پرسشنامه های درون فروشگاهی یا آنلاین، بهبود بخشید. برای افزایش نرخ پاسخ، می توانید پرسشنامه های خود را با سناریو های باشگاه مشتریان خود ادغام کنید و مشوق هایی ارائه دهید.
ارائه یک تجربه بدون عیب در طول چرخه عمر مشتری، مسلماً یکی از قدرتمندترین راههای ایجاد وفاداری به برند است.
یک باشگاه مشتریان دقیق، در نهایت به یک تجارت حتی برای دهه های آینده کمک خواهد کرد. برای خودکار سازی این مفهوم در کسب و کارتان، ابتدا از شرکتی که این کار را به طور عالی انجام می دهد، کمک بگیرید.
نمونه های اجرا شده