باشگاه مشتریان فروشگاه لوازم آرایشی
فروشگاه های لوازم آرایشی به دلیل طرفداران بسیار زیاد محصولات زیبایی جزو مشاغل پرفروش به حساب می آیند و مسلماً همانند تمامی مشاغل پرفروش رقابت در این حوزه از کسب و کار نیز زیاد است. جامعه هدف این دسته از کسب و کارها بسیار جامع و گسترده می باشد زیرا علاوه بر خانم ها و آقایانی که برای خرید محصولات زیبایی به فروشگاه های لوازم آرایشی مراجعه می کنند خیلی از صاحبین سالن های زیبایی برای تامین نیازهای اولیه کسب و کار خود جزو مشتریان دسته اول این قشر از کسب و کارها به شمار می روند. پس حفظ این مشتریان جزو اولین قوانینی است که صاحبین کسب و کار باید آن را رعایت کنند.
باشگاه مشتریان می تواند برای فروشگاه های لوازم آرایشی تاثیرگذاری بسیار زیادی را به همراه داشته باشد. زیرا مهم ترین کار یعنی حفظ و ذخیره سازی اطلاعات مشتریان، جزو اصول اولیه راه اندازی باشگاه می باشد. شما با در اختیار داشتن اطلاعات مشتریان خود آزادی عمل بسیار زیادی را بدست می آورید برای مثال می توانید مشتریان را از محصولات جدید خود باخبر کنید، بدون نیاز به مراجعه مشتریان خرید مشتریان را ثبت کرده و آنها را از اعتبارهدیه بعد از هر خرید مطلع کنید، از مشتریان بخواهید شما را به دوستان و نزدیکان خود معرفی کنند و در ازای آن از شما اعتبار دریافت کنند و کارهای متفاوتی که هر کدام از آنها می تواند مشتری را برای مراجعه دوباره به کسب و کار شما ترغیب کند.
باشگاه مشتریان لوازم آرایشی و زیبایی بسیار عالی است. به این دلیل که محصولات زیبایی برای بسیاری از افراد ضروری بوده و معمولاً به طور مرتب خریداری می شوند. اما برای خرده فروشانی که محصولات زیبایی مشابه را می فروشند، مشتریان خرده فروش را بر اساس قیمت یا تجربه خرید انتخاب می کنند. به همین دلیل است که باشگاه مشتریان و پاداش ها، یک الزام مطلق در این صنعت هستند.
باشگاه مشتریان لوازم آرایشی و زیبایی چیست؟
باشگاه مشتریان لوازم آرایشی و زیبایی شاخهای از باشگاه مشتریان و برنامه های وفاداری هستند که برای پاسخگویی به چالشهای منحصربهفرد این صنعت، طراحی شدهاند. از آنجایی که در این کسب و کار سبد خرید معمولا کوچک بوده اما تعداد دفعات خرید بالاتر است، باشگاه مشتریان آن نیز به امکاناتی مجهز شده تا تعامل طولانی مدت ایجاد نموده و در عین حال مشتریان را تشویق میکند تا محصولات دیگر را تجربه کنند.
یکی دیگر از ویژگی های قابل توجه این گونه باشگاه ها، تاکید آنها بر هدایای فیزیکی است. در حالی که شرکتهای سایر صنایع، به کوپنها یا تخفیفها به عنوان پاداش تکیه می کنند اما برندهای آرایشی این آزادی را دارند که محصولاتی مانند رژ لب را به عنوان جایزه ای شگفتانگیز در سفارش مشتری قرار دهند، یا یک نمونه عطر یا ماسک مو را به عنوان جایزه ای برای خوش آمد گویی جهت رسیدن به یک رتبه بالاتر، در سفارش مشتری بگنجانند.
باشگاه مشتریان لوازم آرایشی نگین
فروشگاه لوازم آرایشی نگین عرضه کننده کلیه محصولات تخصصی میکاپ ناخن و مژه می باشد که جزو نمونه های موفق باشگاه مشتریان در حوزه فروشگاه های لوازم آرایشی می باشد.
شما با عضویت در باشگاه مشتریان لوازم آرایشی نگین با هر بار خرید بر اساس میزان و حجم خریدتان اعتباری برای مصرف در خرید بعدی بدست می آورید که در خرید بعدی خود می توانید از این اعتبار به صورت یک تخفیف استفاده نمایید.
سناریو باشگاه مشتریان
سناريوی مناسب این مدل از کسب و کارها می تواند سناریو حجمی، تعدادی و امتیازی باشد بسته به اینکه شما به عنوان صاحب کسب و کار چه ملاک و معیاری را برای مشتریان تعریف می کنید سناریو شما می تواند متفاوت باشد برای مثال اگر تعداد دفعات مراجعه مشتریان در یک بازه زمانی برای شما مهم باشد می توانید از سناریو تعدادی استفاده کنید یا اینکه حجم خرید مشتریان را ملاک اعتباردهی به مشتریان خود قرار دهید.
حفظ مشتری، بزرگترین چالش برای صنعت آرایشی و زیبایی
با این حال، افزایش ارزش سبد خرید، تنها تمرکز باشگاه مشتریان آرایشی و زیبایی نیست. پس از شیوع COVID-19، شرکت ها مجبور شدند استراتژی حفظ مشتری خود را به طور اساسی تغییر دهند. یکی از مواردی که بسیاری از مدیران آن را آموخته اند، اهمیت شخصی سازی است، نه فقط در صنعت لوازم آرایشی و زیبایی، بلکه در همه مشاغل، این گونه خواهد بود.
خوشبختانه، باشگاه مشتریان آرایشی و زیبایی میتواند با جمعآوری اطلاعات اضافی از مشتری و تشویق به شرکت در آزمونها و نظرسنجیها، به حل چالش شخصیسازی کمک کند. انجام این کار به برندها قدرت میدهد تا ارتباط بازاریابی خود را از طریق ایمیلهای مشوق خاص و پیشنهاد محصولات، افزایش دهند.