باشگاه مشتریان باشگاه ورزشی

باشگاه مشتریان باشگاه ورزشی، اگر شما مالک یک باشگاه یا مجتمع ورزشی باشید، احتمالاً پس از افتتاح مجموعه خود، نیاز به در اختیار داشتن نرم افزار اتوماسیون ورزشی را جزء ملزومات کسب و کار خود می دانید و پس از ارزیابی نرم افزارهای مختلف اتوماسیون باشگاه ورزشی با خرید یکی از این نرم افزارها سعی خواهید نمود تا فرایندهای باشگاه ورزشی خود را که شامل مواردی همچون: ثبت نام، دریافت شهریه، ورود و خروج، کنترل تردد، شیف بندی خدمات و… را تحت مدیریت قرار دهید، پرداختن به این موضوع بعنوان یکی از مباحث پایه می تواند به فعالیتهای شما نظم بخشیده و کنترل یکسری از اطلاعات را آسان نماید.
اما آیا این مکانیزم برنامه ای برای افزایش نرخ بازگشت ورزشکاران، افزایش سطح رقابت باشگاه ورزشی شما با دیگر باشگاههای ورزشی، ایجاد فرصت تبلیغات دهان به دهان و… ایجاد می نماید؟
قطعاً پاسخ بسیاری از مدیران مجموعه های ورزشی منفی و شاید تعدادی دیگر هم به این موضوع اشاره نمایند که با توجه به الزام مراجعه ورزشکاران پس از مدتی نیاز به چنین ابزاری نمی باشد.
اما واقعیت به اینگونه نیست و طی آمار و اطلاعات بدست آمده از مجتمع های ورزشی معتبر، حدوداً به طور میانگین بین 30% الی 40% ورزشکاران وابسته به یک باشگاه ورزشی در طی یکسال از مراجعه منظم به باشگاههای ورزشی خودداری می نمایند.
حال طی نظرسنجی از این گروه از ورزشکاران زمانیکه دلیل عدم مراجعه را پیگیر شده اند، به این نتایج زیر دست یافته اند.
1. درصدی از ورزشکاران دلیل عدم مراجعه را هزینه های بالا اعلام کرده اند.
2.درصدی دیگری از ورزشکاران بدلیل مشغله کاری و عدم امکان برنامه ریزی صحیح، نظم در مراجعات خود را از دست داده اند.
3. و گروه دیگری شرایط حضور را داشته اما منتظر یک تلنگر بوده اند تا مجدد به ورزش در باشگاه ورزشی خود ادامه دهند.
رسالت شما بعنوان مدیر یا مربی یک باشگاه ورزشی، ایجاد شرایطی می باشد که حتی در صورت عدم مراجعه ورزشکاران به باشگاه ورشی آنها را پیگیری و شرایطی را برای ورزشکاران خود ایجاد نمایید که مجدد به ادامه سیکل ورزشی خود بازگردند.
راهکار پیشنهادی ما پس از راه اندازی باشگاه مشتریان به باشگاههای ورزشی چیست؟!
اگر دلایل عدم بازگشت ورزشکاران به باشگاههای ورزشی را درست بدانیم، پس از راه اندازی باشگاه مشتریان می توانیم بواسطه:
1.ایجاد امتیاز و اعطای اعتبار در ازای مراجعه هدفمند، می توانیم دلیل عدم مراجعه مرتبط به شهریه را حل نماییم.
بطور مثال با این سناریو ورزشکاران را دعوت به فعالیت مستمر در باشگاه ورزشی خود نماییم، (اگر از مدت زمان مراجعه و عضویت شما در باشگاه ورزشی 3 ماه گذشته باشد، در ماه چهارم 5% از هزینه شهریه در کیف پول شما شارژ و از ماه ششم به بعد 10% از هر بار مراجعه شما به باشگاه در کیف پولتان بعنوان اعتبار هدیه ذخیره خواهد شد و شما این ذخیره را می توانید یا در بخش شهریه یا در بخش بوفه باشگاه مصرف نمایید).
2.اگر دلیل عدم مراجعه مشغله کاری یا تلنگر بوده است، بواسطه اجرا سناریوهای فالوآپ (پیگیری مشتریان) می توانیم عدم مراجعه مشتریان را بصورت هدفمند پیگیری و یا زودتر از قطع ارتباط ورزشکار با باشگاه ورزشی بطور مثال پس از 2 جلسه غیبت آنها را مجدد دعوت به حضور در باشگاه نماییم).
سئوالی که در بسیاری از مواقع توسط مدیران باشگاههای ورزشی از ما پرسیده می شود:
آیا باشگاه مشتریان می تواند در جذب هر چه بیشتر مشتریان جدید به مجموعه ورزشی ما کمک نماید؟
و اما در پاسخ باید اعلام کنیم، بله باشگاه مشتریان بواسطه اجرا سناریوهایی همانند، ریفرال مارکتینگ (بازاریابی ارجاعی) می تواند پس از عضویت هر ورزشکار در باشگاه مشتریان اقدام به اجرا سناریو ارجاع نموده و از این طریق ورزشکار عضو در باشگاه بواسطه انتشار لینک باشگاه مشتریان با دوستان خود در نقش یک بازاریاب می تواند مشتریان جدیدی را به سمت مجموعه ورزشی شما جذب نماید، پس در این روش هر دو فرد می توانند پاداش هایی را بعنوان اعتبار و امتیاز عضویت در باشگاه دریافت نموده و نهایتاً این روش به تبلیغات دهان به دهان کسب و کار شما کمک نماید.
چنانچه سالیان سال در حوزه خدمات ورزشی در حال فعالیت می باشید و هم اکنون در تلاش برای ایجاد مزیت های رقابتی خاص هستید یا اخیراً به دنیای موسسات ورزشی قدم گذاشته و در تلاش برای جذب و حفظ هر چه بیشتر مشتریان هستید، راهکار مرتبط به حوزه وفادارسازی مشتریان می تواند فرایند تاثیرگذاری در افزایش نرخ جذب و حفظ مشتریان در کسب و کار شما ایفا نماید.
برای راه اندازی باشگاه مشتریان و دریافت مشاوره در مورد امکانات نرم افزار باشگاه مشتریان، کافیست از طریق لینک زیر اقدام نموده و از خدمات مشاوره ما برای تاسیس باشگاه مشتریان در مجموعه خود بهره مند شوید.
دیدگاهتان را بنویسید