سئو 2020 و نکات الماسی در طول این سال
عرض سلام مجدد خدمت شما دوستداران محترم سئو,اینبار میخواهیم با توجه به تحقیقات تیم دکتر کلابز در خصوص سئو 2020/seo2020 , ذهن شما را در سال 2020 آماده کنیم.اما این مطلب به معنی استراتژی قطعی در این سال برای سایت شما نخواهد بود.
اگر به دنبال بهبود سئو سایت خود در این سال هستید ما را دنبال کنید و همینطور منتظر آپدیت همیشگی این مقاله سئو در سال 2020 باشید.
با ارسال ایمیل در انتهای همین مطلب میتوانید از آپدیت این مقاله باخبر بشوید.
Domain Authority (دامین اتوریتی)
هر روز که میگذرد گوگل با دقت بیشتر عمل خواهد کرد و به دامین شما اعتبار خواهد داد.در حال حاضر با توجه به تخصص شما,اعتبار و امنیت کاربر نسبت به دامین شماو مواردی دیگر مثل کیفیت محتوا,CTR و… اعتبار میدهد.گوگل برای بررسی اعتبار این مورد از الگوریتم E.A.T استفاده میکند( Expertise Authoritativeness Trustworthiness) که به معنی تخصص,مسئولیت پذیرو قابل اعتماد بودن است.
ویدئو (video)
هر سال شاهد تاثیر بسزای ویدئو در بهبود سئو هستیم و همچنان به این نکته توجه کنید و در وبسایت خود از ویدئوهایی استفاده کنید تا تعامل را بین کاربران ایجاد نمایید.بعد از منتشر کردن حتما ویدئو خودتان در شبکات اجتماعی منتشر کنید و ویدئو خودتان را در این شبکات مثل یوتیوب سئو کنید(عنوان/توضیحات/تگ) حتما از این سه نکات (Title,description,Tags) استفاده نمایید تا به گوگل بفهمانید که ویدئو شما مربوط به چیست.
نتایج نشان میدهد مطالبی که همراه با ویدئو هستند بازخورد و ترافیک بالایی نسبت به مطالب بدون ویدئو دارند.
با هدف انتخاب کنید و بنویسید
با هدف بنویسید؟ یعنی چی؟ در مقاله پیشین سئو در مورد الگوریتم rank brain صحبت کردم بودم که در نتایج گوگل اگر کاربر لینک 1 رو کلیک کند و به نتیجه دلخواهش نرسد و برگردد به لینک 2 و به نتیجه اش برسد,لینک 1 و 2 جابجا خواهند شد.در سال 2020 پیش بینی میشود روی این قضیه گوگل تاکید بسیار دارد ک مستلزم تولید محتوا با کیفیت همراه با کلمات کلیدی هدف دار و همچنین مرتبط میباشد.پس در انتخاب کلمه کلیدی برای محتوایتان با دقت بیشتر عمل کنید.
به عنوان مثال بنده واژه خرید گوشی سامسونگ A50 را سرچ میکنم و اگر روی لینک اول بروم و فقط در مورد مشخصات موبایل صحبت کرده باشد,از صفحه خارج میشوم و به لینک دیگر مراجعه خواهم کرد چرا ؟ چون به هدفم نرسیدم و یک امتیاز منفی به لینک اول خواهم داد.(منطبق نبودن کلمه هدف با محتوا)
نتیجه : تماما سعی کنید محتوایی با کلمه کلیدی مناسبی بنویسید که کاربر از شما درخواست دارد.
نکته : در محتواهایتان سعی کنید از فیلم,تصویر و صوت نیز هم استفاده کنید که تاثیر بالای این نوع مطالب را تجربه خواهید کرد.آمار ها نشان میدهد که 87.5% از بازاریابان از محتواهای تصویری اسفاده میکنند.پس اگر تا به حال اینکار را انجام ندادید,امتحان کنید.
افزایش نرخ CTR
نرخ کلیک خودتان را افزایش دهید.این موضوع یکی دیگر از نکات اساسی در این سال و سال آتی است که از اهمیت ویژه ای برخوردار میباشد.
عنوان جذاب و مرتبط,,url حرفه ای داشتن(سعی کنید کلمه کلیدی خودتان را در Url بیاورید) و متا دسکریپشن که حتما برای هر صفحه بنویسید تا درصد کلیکتان را افزایش دهید : این ها مواردی هستند که در نرخ کلیکتان تاثیر زیادی دارند و باید رعایت کنید.
بک لینک بگیرید (backlink)
اگر مواردی که در بالا گفتم رعایت کنید که باید رعایت کنید! 🙂 بدون داشتن بک لینک,کارتان ناقص خواهد ماند. رتبه خواهید گرفت اما رتبه دلخواهتان را نخواهید گرفت.
حرف های بسیار و متفاوتی در مورد بک لینک وجود دارد حتی در سال 2016 تحقیقاتی انجام گرفته بود که وجود بک لینک تاثیر چندانی ندارد اما گوگل اعلام کرده که هنوز بک لینک یکی از فاکتور های مهم رتبه بندی سایت شما به حساب می آید و از این موضوع نباید غافل شوید که پس از رعایت تمامی فاکتور ها,باید به دنبال بک لینک نیز بروید.
سعی کردم نکات مربوط به این سال را برای شما به صورت خلاصه و مفید بازگو کنم.امیدوارم تمامی نکات را رعایت کنید و به نتیجه دلخواهتان برسید.چنانچه سوالی داشتید در انتها برایم کامنت بزارید.سعی میکنم در کمترین زمان ممکن به سوال شما پاسخ بدهم.
سپاس فراوان – حسین آقاجانی,مشاور سئو
برای دریافت آخرین آپدیت این مقاله ایمیل خودتان را وارد نمایید.
خطا: فرم تماس پیدا نشد.
2 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
آموزش عالی بود مرسی
خیلی خوشحالم که مفید واقع شد