نرم افزار باشگاه مشتریان در کافه و رستورانها

اگر شما یک فعال صنعت غذایی، علاقمند یا مالک یک کافه و رستوران هستید، قبل از اینکه به موضوع نرم افزار باشگاه مشتریان در کافه و رستورانها بپردازیم، می خواهیم در خصوص تاریخچه راه اندازی باشگاه مشتریان اشاره کنیم تا با ذهنیتی کامل و جامع به سمت راه اندازی و خرید نرم افزار باشگاه مشتریان در کافه و رستورانها حرکت کنیم.

ابتدا اجازه دهید کمی به گذشته برگشته و در خصوص اینکه کافه و رستورانها آیا در سالهای دور از امکاناتی همچون باشگاه مشتریان بهره می گرفتند یا نه، اطلاعاتی را با شما اشتراک گذاری نمایم.

باشگاه مشتریان یکی از روش های بازاریابی است که به شرکت ها کمک می کند تا با ارائه پاداش ها و تخفیفات به مشتریان، رابطه بلند مدت و وفادارانه با آنها برقرار کنند. باشگاه مشتریان در کافه و رستورانها می تواند باعث افزایش فروش، سود، تعامل و رضایت مشتریان شود.

باشگاه مشتریان در کافه و رستورانها یک پدیده نسبتا جدید است که از دهه 1980 شروع شده است. اولین باشگاه مشتریان در کافه و رستوران، Starbucks Rewards بود که در سال 1987 تاسیس شد. این باشگاه مشتریان از یک سامانه کارت پانچ به یک سامانه دیجیتال تبدیل شده است که امروزه بیش از 19 میلیون عضو دارد . سپس بسیاری از کافه ها و رستورانهای دیگر نیز الگو برداری کرده و باشگاه های مشتریان خود را راه اندازی کرده اند.

با توجه به تحولات فن آوری و تغییرات رفتار مصرف کننده، باشگاه مشتریان در کافه و رستورانها نیز در حال تغییر و تطبیق است. برخی از روندهای آینده باشگاه مشتریان عبارتند از:

• استفاده از هوش مصنوعی و تحلیل داده ها برای شخصی سازی پاداش ها و تخفیفات

• استفاده از شبکه های اجتماعی و پلت فرم های جامع برای افزایش دسترسی و تعامل با مشتریان

• استفاده از پاداش های غیر نقدی و تجارب منحصر به فرد برای جذب و حفظ مشتریان

• استفاده از پاداش های اجتماعی و زیست محیطی برای نشان دادن مسئولیت پذیری شرکت

اجازه بدهید کمی در خصوص نحوه عضویت در باشگاه مشتریان استارباکس و جزئیات دقیق تری از آن صحبت کنیم تا آماده ورود به راه اندازی باشگاه مشتریان برای کافه و رستوران خود باشید.

برای عضویت در باشگاه مشتریان Starbucks Rewards، شما می توانید به وب سایت www.starbucks.com/rewards یا اپلیکیشن موبایل Starbucks بروید و دستورالعمل ها را برای ایجاد یک حساب کاربری دنبال کنید. شما باید اطلاعات زیر را ارائه دهید:

• نام و نام خانوادگی

• آدرس ایمیل و رمز عبور

• اختیاری: تاریخ تولد برای دریافت پاداش تولد

بعد از عضویت، شما می توانید با استفاده از نرم افزار موبایل یا کارت Starbucks خود، ستاره ها را جمع آوری کنید و آنها را برای دریافت پاداش های رایگان مانند غذا، نوشیدنی و غیره مصرف کنید. شما همچنین می توانید از امکانات دیگر مانند سفارش و پرداخت قبل، تخفیف های ویژه، بازی های جذاب و پاداش های همکاران لذت ببرید.

برای مصرف اعتبار و امتیازات دریافت شده در باشگاه مشتریان استارباکس روشهای زیر در نظر گرفته شده است که مطابق با نیازهای آن سازمان نرم افزار باشگاه مشتریان مربوطه طراحی و در حال بهره برداری است:

برای مصرف پاداش های خود در باشگاه مشتریان Starbucks Rewards، شما باید ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید و روی دکمه “redeem” کلیک کنید. سپس شما می توانید تعداد ستاره هایی را که می خواهید مصرف کنید انتخاب کنید و یک کد منحصر به فرد دریافت کنید که در هنگام پرداخت استفاده کنید

شما می توانید با استفاده از نرم افزار موبایل یا کارت Starbucks خود، ستاره های خود را برای دریافت پاداش های رایگان مانند غذا، نوشیدنی و غیره مصرف کنید. شما می توانید با حداقل 25 ستاره شروع به مصرف پاداش کنید. برای مثال، شما می توانید با 25 ستاره نوشیدنی خود را با یک شات اسپرسو اضافه، شیر غیر لبنی یا یک قطره از شربت مورد علاقه خود سفارش دهید.

شما می توانید پاداش های خود را در فروشگاه های Starbucks، فرودگاه های آمریکا، Target و برخی از فروشگاه های خوراکی استفاده کنید. اما بعضی از فروشگاه های کوچک نمی توانند پاداش ها را قبول کنند.

اما همه افراد تمایل دارند که پس از عضویت در یک برنامه وفاداری (نرم افزار باشگاه مشتریان) اعتبار و امتیازات خود را ارتقاء بدهند، اما استارباکس چطور این موضوع را برای مشتریان خود در نظر گرفته و شاید با بررسی این بخش شما کمی بیشتر نسبت به سیاستهای و سناریوهای باشگاه مشتریان در کافه و رستورانها آشنا شوید :

برای کسب ستاره های بیشتر در باشگاه مشتریان Starbucks Rewards، شما می توانید روش های زیر را امتحان کنید:

• خرید از فروشگاه های Starbucks: شما می توانید با پرداخت با نقد، کارت اعتباری یا از طریق نرم افزار موبایل، 1 ستاره برای هر دلار خرج کنید

• عضویت در برنامه Starbucks Rewards: شما می توانید با ایجاد یک حساب کاربری و ثبت کارت Starbucks خود، 2 ستاره برای هر دلار خرج کنید

• دانستن فروشگاه های Starbucks که ستاره می دهند: شما می توانید در فروشگاه های Starbucks، فرودگاه های آمریکا، Target و برخی از فروشگاه های خوراکی ستاره بگیرید. اما بعضی از فروشگاه های کوچک نمی توانند ستاره بدهند .

• استفاده از کارت اعتباری Starbucks Rewards Visa: شما می توانید با پرداخت 49 دلار به عنوان حق عضویت سالانه، برای خرید های خود در هر جایی ستاره بگیرید. همچنین شما می توانید 6500 ستاره جایزه دریافت کنید اگر در 3 ماه اول پس از باز کردن حساب خود، 500 دلار خرج کنید

• استفاده از لیوان قابل استفاده مجدد: شما می توانید با استفاده از لیوان قابل استفاده مجدد خود به جای لیوان یکبار مصرف، 10 سنت تخفیف و 1 ستاره اضافه بگیرید .

• استفاده از کدهای ستاره: شما می توانید با خرید محصولات Starbucks در فروشگاه های دیگر، کدهای ستاره را پیدا و وارد کنید و ستاره بگیرید .

• استفاده از روز های دو برابر و سه برابر ستاره: شما می توانید در روز های خاص که توسط Starbucks اعلام می شود، دو برابر یا سه برابر ستاره بگیرید

• استفاده از روز های با پاداش ستاره: شما می توانید در روز های خاص که توسط Starbucks اعلام می شود، با خرید محصولات خاص، ستاره های جایزه بگیرید .

اما حال می رسیم به مزیتهای راه اندازی نرم افزار باشگاه مشتریان در کافه و رستورانها در این بخش به اختصار سرفصلهای را برای شما آماده کرده ایم تا بتوانید به نتایج راه اندازی باشگاه مشتریان در این کسب و کار بیشتر اشراف پیدا کنید.

خدمات مشتریان یکی از عوامل مهم موفقیت یک کافه یا رستوران است. خدمات مشتریان خوب می تواند باعث شود مشتریان شما راضی و وفادار بمانند، نظرات مثبت بدهند، بیشتر پرداخت کنند و به دوستان خود توصیه کنند

برخی از مزایای راه اندازی باشگاه مشتریان در کافه ها و رستورانها عبارتند از:

• افزایش تعامل و ارتباط با مشتریان

• جذب و حفظ مشتریان جدید و قدیمی

• افزایش فروش و سود

• جمع آوری اطلاعات و بازخورد مشتریان

• ارائه پاداش و تخفیفات ویژه به مشتریان وفادار

• افزایش شناخت برند و اعتبار

برای راه اندازی یک باشگاه مشتریان موفق، شما باید:

• هدف و استراتژی خود را تعریف کنید

• سطح عضویت و شرایط عضویت را مشخص کنید

• سامانه ثبت نام و پروفایل مشتریان را انتخاب کنید

• سامانه پاداش و تخفیفات را طراحی کنید

• باشگاه مشتریان خود را تبلیغ و ترویج کنید

• عملکرد و نتایج باشگاه مشتریان خود را اندازه گیری و بهبود بخشید

اما همزمان با راه اندازی باشگاه مشتریان در یک کافه و رستوران مهم است که سناریوها و پاداشهای جذابی را برای اعضای باشگاه مشتریان خود در نظر گرفته باشید و بواسطه این جزابیتها اقدام به تحریک مشتریان و دعوت مجدد آنها به کسب و کار خود نمایید.

نوع پاداش ها و تخفیفات برای مشتریان کافه بستگی به هدف و بودجه شما دارد. اما برخی از ایده های رایج و جذاب عبارتند از:

• فنجان قهوه رایگان یا تخفیف بعد از خرید یک تعداد مشخص

• تخفیف ویژه برای مشتریان جدید یا دعوت شده

• تخفیف ویژه برای روزهای خاص مانند تولد، سالگرد، روز مادر یا پدر و غیره

• تخفیف ویژه برای مشتریان بازگشتی یا وفادار

• پاداش های نقدی یا کارت هدیه برای مشتریان با خرید بالا

• پاداش های غیر نقدی مانند لوازم جانبی قهوه، کتاب، موسیقی و غیره /

برای انتخاب پاداش ها و تخفیفات مناسب، شما باید به عوامل زیر توجه کنید:

• ارزش اضافه شده برای مشتری

• هزینه و سود حاصل از پاداش یا تخفیف

• سادگی و راحتی در استفاده از پاداش یا تخفیف

• انطباق با استراتژی بازاریابی و برندینگ شما

اگر تا اینجا این مقاله را مطالعه کردید و همچنان برای راه اندازی نرم افزار باشگاه مشتریان در کسب و کار خود دچار ابهام یا سئوالاتی می باشید می توانید با مراجعه به این لینک در وبینار خدمات مشتریان و فنون تاسیس باشگاه مشتریان در کافه و رستورانها شرکت نمایید یا اگر تصمیم به راه اندازی هر چه سریعتر نرم افزار باشگاه مشتریان در کافه و رستوران خود دارید، از اینجا درخواست جلسه دمو خود را ثبت نموده و همین امروز باشگاه مشتریان کسب و کار خود را افتتاح نمایید.

 

مقالات
درخواست اکانت یک ماهه رایگان باشگاه مشتریان دکتر کلابز
اگر قصد آشنایی بیشتر با نرم افزار باشگاه مشتریان دکتر کلابز را دارید می توانید درخواست دریافت اکانت یک ماهه رایگان ثبت کنید​
  • انواع فایل های مجاز : jpg, gif, png, pdf, jpeg, webp.