وفادارسازی مشتری(loyalty) به چه معناست؟
وفادارسازی مشتری (loyalty) به چه معناست؟
وفادارسازی مشتری یا لویالیتی به معنی حمایت دائمی یک سری از مشتریان ازکسب و کارشما می باشد، درواقع مشتری وفادار به مشتریانی گفته می شود که بخش زیادی از یک نیاز مشخص خود را از کسب و کار شما تامین می کنند .
مثلا شما صاحب یک فروشگاه لبنیات هستید و برخی از مشتریان شما هفته ای دو بار و یا بیشتر از شما خرید می کند، می توان گفت این افراد مشتریان وفادار شما هستند چرا که حجم مشخصی از نیازمندی های خود را از طریق فروشگاه شما تامین می کنند و به رقبا شما رجوع نمی کنند.
با دکتر کلابز همراه باشد تا راهکارهای وفادار سازی مشتریان را با هم بررسی کنیم.
چگونه مشتریان را وفادارکنیم؟
کیفیت مناسب، قیمت مناسب وبرخورد خوب با مشتریان لازمه هر کسب و کاری است اما کافی نیست، چرا که رقبا شما با تقویت این موارد می توانند از شما پیشی بگیرند.
چیزی که شما را از سایر رقبا متمایز می کند و می تواند به وفادارسازی مشتری به شما کمک کند، ایجاد حس احترام ، لذت و شادی درخرید از فروشگاه شماست .این حس است که مشتری فروشگاه شما را به فروشگاه های نزدیک محل خود ترجیح داده و حاضر هستند مسافت طولانی را طی کنند تا از شما خرید کنند و یا خدمات بگیرند.
حالا چه کنیم تا اولین خرید یک مشتری را برای او به یک تجربه جذاب و لذت بخش تبدیل کنیم؟
یکی از راهکارهای وفادارسازی مشتری تحلیل رفتار مشتریان است، این که بتوانید سلایق و علاقه آن ها را تشخیص دهید و با توجه به شناختی که از او پیدا کرده اید بهترین محصول یا خدمات را به او ارائه دهیدو درواقع بتوانید درصد رضایت مشتری را از خرید و یا دریافت خدمات در مجموعه تان بالا ببردید.
یک نکته جذاب و بسیار مهم برای جلب توجه مشتریان این است که شماره تماس و نام ونام خانوادگی مشتریان را جهت اطلاع رسانی از تخفیفات واشانتیون ها و قرعه کشی ها و….. ثبت کنید.
و در دوره های مختلف پیام هایی اعم از تبریک تولد،پیام قدردانی از خرید،قراردادن نظرسنجی و درخواست شرکت در این نظر سنجی ها و.. را ارسال کنید.
این ارتباط متقابل میتواند حس خوبی در مشتریان ایجاد کند و آن ها متوجه خواهند شد که برایشان ارزش قائل هستید ، بنابراین تعداد دفعات مراجعه آن ها به کسب و کار شما افزایش می یابد.
برای مدیریت مشتریان و عملی کردن مواردی که در بالا ذکر شدجهت وفادارسازی آن ها باید از شیوه های احساسی و تاثیرگذار بر عواطف مشتریان استفاده کنید . برای استفاده از شیوه بازاریابی موثر،بهترین گزینه راه اندازی سیستم باشگاه مشتریان می باشد، با راه اندازی باشگاه مشتریان شما در مدت زمان کوتاهی و هزینه بسیار پایین می توانید به تعداد مشتریان وفادارخود بیفزاید.
جهت اطلاع از مزیت های اندازی باشگاه مشتریان “افزايش فروش با راه اندازی باشگاه مشتريان” را مطالعه کنید.
دیدگاهتان را بنویسید