باشگاه مشتریان فروشگاه لباس
این روزها در هر جایی از شهر چندین بوتیک لباس به چشم می خورد علاوه بر آن فروشگاه های لباس آنلاین متعددی نیز در فضاهای مجازی وجود داشته که در نتیجه رقابت را برای صاحبین کسب و کار این صنعت بسیار سخت و تنگاتنگ می کند.
حال اینکه اگر هر یک از این فروشگاه ها به شناخت دقیقی از کسب و کار خود رسیده و هدف و خواسته خود را مشخص کرده باشند می توانند یک مزیت رقابتی خوب به نسبت رقبای خود داشته و از آن بهره ببرند. بسته به هدف هر کسب و کار باشگاه مشتریان می تواند به عنوان یک مزیت رقابتی برای این صنف از کسب و کار تعریف شود. به عنوان مثال شما به راحتی می توانید پس از مدت زمان کمی کار کردن با پنل باشگاه و ثبت اطلاعات به شناخت نسبی از مشتریان خود رسیده و مسیر کسب و کار خود را بر طبق میل و نظر مشتریان تغییر دهید. یا اینکه توسط سناریو ریفرال از طریق مشتریان فعلی خود مشتریان جدید اضافه کنید و یا از سناریو های متفاوتی برای درگیر کردن مشتری با کسب و کارتان استفاده کنید. تمامی موارد گفته شده و بسیاری موارد دیگر نیز توسط باشگاه مشتریان قابل پیاده سازی می باشد پس یه راحتی می توانید از این خدمات استفاده کرده و نتیجه آن را در کسب و کار خود مشاهده کنید.
باشگاه مشتریان بوتیک فریا
بوتیک فریا با چندین شعبه متفاوت ارائه دهنده انواع پوشاک، کفش، کیف، شال و روسری و … جزو نمونه های موفق باشگاه مشتریان می باشد.
شما با عضویت در باشگاه مشتریان بوتیک فریا می توانید به راحتی از اعتبارات و تخفیفات این مجموعه در هر بار خرید خود بهره مند شوید، از اعتبار هدیه رایگان در روز تولد خود استفاده کرده، علاوه بر این به راحتی از طریق لینک ثبت نام مستقیم باشگاه مشتریان که در پیج اینستاگرام این مجموعه قرار دارد عضو باشگاه مشتریان بوتیک فریا شده و هدیه عضویت در باشگاه را دریافت نمایید.
سناریو باشگاه مشتریان
سناريوی مناسب این مدل از کسب و کارها می تواند سناریو حجمی، امتیازی و تعدادی باشد. سناریو تعدادی می تواند به تکرار مراجعه مشتریان در بازه زمانی مشخص کمک فراوانی کند. سناریو حجمی موجبات خرید بیشتر اجناس فروشگاه توسط مشتریان را فراهم می کند و سناریو امتیازی سبب تلاش مشتریان برای کسب امتیاز بیشتر می شود. تمامی این سناریو ها می تواند برای بوتیک ها و فروشگاه های لباس مناسب باشند و انتخاب آن به تمایل صاحبین کسب و کار و علاقه مندی آنها به چگونگی پیاده سازی سناریو بستگی دارد.
مزایای باشگاه مشتریان
تمرکز بر رضایت و وفاداری مشتری هرگز مهمتر از امروز نبوده است. در حال حاضر افراد بیشتری برای فروش آنلاین سرمایه گذاری می کنند و وسعت رقابت بزرگتر می شود. مشتریان به طور فزاینده ای انتظار یک تجربه خرید خوب را دارند و کسانی که الزامات را برآورده نمی کنند در خطر از دست دادن مشتریان به نفع رقبا خواهند بود. ایجاد باشگاه مشتریان بوتیک برای فروشگاه های لباس، در آینده بسیار مهم تر خواهد بود.
راه اندازی باشگاه مشتریان یک راه موثر برای ایجاد روابط خوب با مشتری و وفاداری مشتری است. بسیاری از مردم احتمالاً هزینه تأسیس و راه اندازی باشگاه مشتریان را بسیار زیاد و قابل توجه می دانند. همچنین مجبور می شوید که در آن تخفیف های اضافی و پیشنهادات خوبی به مشتریان ارائه دهید. در اینجا مهم است که از یک منظر بلند مدت تر به باشگاه مشتریان نگاه کنید و به این نکته توجه نمایید که چه استفاده هایی می توانید از باشگاه مشتریان داشته باشید. با یک باشگاه مشتریان، می توانید مزایای منحصر به فردی ارائه دهید که ثبت نام در فروشگاه آنلاین را برای مشتریان جذاب می کند. هنگامی که کاربران ثبت نام کردند، شما به داده های کلیدی نیاز دارید که برای ارائه یک تجربه خرید منحصر بفرد، بسیار مهم است. به عنوان مثال، در یک بوتیک، می توانید اطلاعات شخصی مانند نام، جنسیت و تاریخ تولد را بخواهید. این اطلاعات می تواند با داده های دیگری مانند سابقه خرید (در فروشگاه فیزیکی و فروشگاه آنلاین) و رفتار (کلیک/تاریخچه بازدید) در فروشگاه آنلاین ترکیب شود. نتیجه این است که اعضایی که از بوتیک بازدید میکنند، محتوا، پیشنهادات محصول و پیشنهادات خاصی را بر اساس این دادهها دریافت میکنند.
بنابراین، هزینه ایجاد یک نرم افزار باشگاه مشتریان به ویژه باشگاه مشتریان بوتیک، صرف ارائه تخفیف مقدماتی می شود و اطلاعات مشتری باید به عنوان یک سرمایه برای ارائه یک تجربه خرید منحصر بفرد که نرخ تبدیل را افزایش می دهد، حفظ شود.