باشگاه مشتریان رستوران وحید

باشگاه مشتریان رستوران ها
رستوران ها جزو آن دسته از مشاغلی هستند که به محض شروع به کار وارد رقابت تنگاتنگی می شوند که اگر نتوانند نسبت به رقبا مزیتی داشته و خود را متمایز از آنها نشان دهند از دایره انتخاب مشتریان به راحتی کنار گذاشته می شوند.
انتخاب مکان مناسب و راحت برای فضای رستوران، پرسنل مناسب، کیفیت غذای عالی و … همه جزو موارد اصلی و بنیادی راه اندازی یک رستوران می باشند. اما در کنار تمامی این موارد باشگاه مشتریان می تواند برای شما به عنوان یک مزیت رقابتی عمل کرده و شما را چندگام جلوتر از رقبایتان قرار دهد.
برای مثال با راه اندازی باشگاه مشتریان به راحتی و با تنظیم یک پیامک تولد که چند روز زودتر و به صورت خودکار برای مشتریان ارسال می شود ضمن تبریک تولد مشتریان آنها را به برگزاری جشن تولدشان در فضای رستوران خود در ازای میزان مشخصی تخفیف به مناسبت روز تولدشان ترغیب کنید و کارهای متنوع دیگری که هر یک می تواند به شما در پیشرفت کسب و کارتان و بزرگتر کردن جامعه هدف مشتریانتان کمک شایانی کند.
آیا باشگاه مشتریان رستوران کارساز است؟
افراد وفادار عادی، تمایل دارند بیشتر هزینه کنند و تراکنش های بزرگتری انجام می دهند. بر اساس تحقیقات انجام شده، 80 درصد از درآمد آینده، از 20 درصد مشتریان فعلی شما خواهد بود.
بنابراین، چگونه میتوانید مشتریان را راضی نگه دارید تا برای خرید بیشتر برگردند؟ به غیر از غذای عالی، فضای رستوران و خدمات مشتری، هیچ چیز یک مشتری جدید را مانند یک باشگاه مشتریان رستوران، که به طور مداوم به آنها پاداش می دهد، ترغیب به بازگشت نمی کند.
باشگاه مشتریان رستوران وحید
رستوران وحید دارای دو شعبه در رشت و لاهیجان می باشد و جزو رستوران های مطرح و با سابقه کاری بالا به شمار می رود. این رستوران با ارائه انواع خورشت ها، فست فود و مخلفات و … یکی دیگر از نمونه کارهای دکتر کلابز در زمینه راه اندازی باشگاه مشتریان می باشد.
شما با عضویت در باشگاه مشتریان رستوران وحید می تواند علاوه بر دریافت کارت باشگاه مشتریان مخصوص این کسب و کار در هر بار مراجعه از تخفیفات متنوعی بهره مند شوید و بسیاری از مراسم های خود را در این مجموعه تدارک دیده و از مزایای باشگاه مشتریان در این زمینه بهره مند شوید.
سناریو باشگاه مشتریان
سناريوی تعدادی و امتیازی می تواند برای این مدل از کسب و کارها مناسب و جالب باشد. زیرا بسیاری از مواقع تعداد مراجعه مشتریان در یک فاصله زمانی برای صاحبین کسب و کار به عنوان معیار و ملاک قرار می گیرد و خواهان مراجعه بیشتر از سمت مشتریان خود هستند. سناریوهای حجمی و مبلغی نیز برای رستوران ها بازخورد خوبی خواهد داشت. انتخاب نوع سناریو تا حد زیادی به میانگین فروش، درصد سودهی و خواسته صاحبین کسب و کار بستگی دارد.
نکاتی برای موفقیت در باشگاه مشتریان رستوران
اگر میخواهید باشگاه مشتریان رستوران را برای جلب توجه مشتریان اصلی خود استفاده کنید، نکاتی وجود دارد که ممکن است بخواهید به آنها پایبند باشید. به عنوان مثال، مطمئن شوید که برای مشتریانی که در باشگاه مشتریان ثبت نام نمی کنند، تبلیغ انجام می دهید. میتوانید تصویری از منوی مخفی خود را در اینستاگرام ارسال کنید یا با استفاده از لیست ایمیل خود، پاداشهای خوبی را که ارائه میدهید، یادآوری نمایید.
کارکنان رستوران شما باید دقیقا بدانند که وقتی مشتریان در مورد باشگاه مشتریان شما پرس و جو می کنند، چه بگویند. کارکنان باید بتوانند مزایای عضویت را به شیوه ای واضح و مختصر توضیح دهند. همچنین مهم است که فرآیند ثبت نام باشگاه مشتریان شما ساده و سرراست باشد. در حالی که ممکن است همه سناریوهای جذب مشتری رستوران، جذاب به نظر برسند اما از ایجاد یک باشگاه مشتریان پیچیده اجتناب کنید. بهترین و محبوب ترین برنامه ها، آنهایی هستند که برای همه مشتریان قابل درک باشند.
با استفاده از سناریوهایی که ذکر شد، باید بتوانید باشگاه مشتریانی ایجاد کنید که وفاداری مشتری را افزایش می دهد و در عین حال مشتریان جدیدی را که مایل به غذا خوردن در رستوران شما هستند به دلیل پاداش هایی که می توانند برای این کار دریافت کنند، جذب نمایید.
دیدگاهتان را بنویسید