آیا استفاده از باشگاه مشتریان رستوران ضرورت دارد؟ سال 2020 یک سال ویرانگر برای تمامی مشاغل به ویژه برای رستوران ها بود. کووید-19 بسیاری از رستورانهای در حال رشد و حتی پررونق را به تعطیلی کشانده است. طبق اعلام انجمن ملی رستورانها:
- سال 2020 فروش کل صنعت رستوران داری، 240 میلیارد دلار کمتر از پیش بینی های قبل از همه گیری بود.
- بیش از 110000 مرکز غذاخوری و نوشیدنی تعطیل شدند.
- و در اوج تعطیلی، حدود 8 میلیون کارگر صنعت رستوران بیکار یا مرخص شدند.
برای رستوران های خوش شانسی که سال 2020 را بدون تعطیلی پشت سر گذاشتند، نه تنها جذب مشتریان جدید، بلکه راضی نگه داشتن مشتریان فعلی نیز ضروری است. یکی از راههای عالی جهت استقبال از مشتریان برای بازگشت به رستوران شما، پس از ایمن بودن، باشگاه مشتریان رستوران است.
باشگاه مشتریان رستوران چیست؟
ابن نوع از باشگاه مشتریان به طور خاص برای رستوران ها و مشتریان آنها طراحی شده است. باشگاه مشتریان، هزینههای مشتریان تکراری را ردیابی میکند و سپس به وفاداری آنها از طریق امتیازهایی که امکان مباله با پاداش را دارند، جایزه میدهند. جوایز باشگاه مشتریان رستوران معمولاً شامل وعدههای غذایی با تخفیف، ارائه آیتمهای رایگان منو یا حتی دسترسی به رویدادها و خدمات انحصاری، مانند یک نوشیدنی خاص یا حضور یک سرآشپز مشهور در رستوران شما است.
آیا باشگاه مشتریان رستوران مفید است؟
افراد وفادار عادی، تمایل دارند بیشتر خرج کنند و تراکنش های بزرگ تری ایجاد کنند. طبق گفته گارتنر، 80 درصد از درآمد آینده، از طریق 20 درصد مشتریان فعلی شما خواهد بود.
بنابراین، چگونه میتوانید مشتریان را راضی نگه دارید تا برای خرید بیشتر برگردند؟ به غیر از غذای عالی، محیط و خدمات به مشتری، هیچ چیز یک مشتری جدید را به اندازه یک باشگاه مشتریان رستوران که دائما به آنها پاداش می دهد، ترغیب به بازگشت نمی کند.
اکنون، بیایید به پنج نکته در مورد نحوه ایجاد یک باشگاه مشتریان موفق، نگاهی بیندازیم.
1- به وفاداری مشتریان در هر بازدید پاداش دهید
گزارش وفاداری سال 2020 نشان داد که 78 درصد از مشتریان، در کسب و کارهایی که باشگاه مشتریان دارند، احتمال بیشتری برای خرج کردن خواهند داشت.
به عبارت دیگر، بین رستورانی که قبلاً در باشگاه مشتریان آن ثبتنام کردهاند و رستورانی که در آن ثبتنام نکردهاند، مشتریان به احتمال زیاد در رستورانی غذا میخورند که در آن پاداشهای بیشتری دریافت میکنند.
2- باشگاه مشتریان رستوران خود را ساده سازی کنید
در حال حاضر، اکثر مشتریان با ایده کسب امتیاز برای خریدهای خود آشنا هستند. بنابراین لازم نیست این مفهوم را به آنها آموزش دهید.
این آشنایی، پذیرش نرم افزار باشگاه مشتریان شما را ساده میکند و تجربه کاربری بهتری را ارائه میدهد. همچنین این احتمال را افزایش میدهد که به باشگاه مشتریان رستوران شما جذب شوند.
پیادهسازی کارتهای هدیه به عنوان بخشی از باشگاه مشتریان، به مشتریان این امکان را میدهد که هر طور که میخواهند، پاداش دریافت کنند.
در ادامه چند دلیل محبوبیت کارتهای هدیه باشگاه مشتریان ذکر شده است:
- مشتریان این امکان را دارند که به جای دریافت جایزه ای که از قبل توسط رستوران شما تعیین شده است، آیتم خاصی را که می خواهند انتخاب کنند.
- مشتریان می توانند انتخاب کنند که بخشی از کارت هدیه را استفاده کنند و مابقی را برای بازدیدهای بعدی ذخیره نمایند. تحقیقات نشان میدهد، مشتریانی که کارتهای هدیه دارند، معمولاً 25 درصد یا بیشتر از مبلغ موجود در کارت های هدیه، خرج میکنند و از روانشناسی «من قبلاً پول را خرج کردهام» استفاده میکنند.
3- فراتر از پاداش های پولی بروید تا تجربیات اختصاصی به مشتریان ارائه دهید
مشتریان تخفیفها و پساندازها را دوست دارند اما پاداشها و تجربیات اختصاصی، مانند دریافت یک وعده غذایی رایگان در روز تولدشان، ارزشمندتر است.
گزارش ها نشان داده، مشتریانی که در باشگاه مشتریان با سطح بالایی از شخصیسازی ثبتنام کردهاند، 7.5 برابر بیشتر احتمال دارد آن برندها را به دیگران توصیه کنند، 6.5 برابر بیشتر احتمال دارد که در آن برندها بیشتر خرج کنند تا امتیاز وفاداری را به حداکثر برسانند و 5.4 برابر بیشتر احتمال دارد به خرج کردن ادامه دهند.
4- یک استراتژی دیجیتال و موبایل برای باشگاه مشتریان رستوران خود ایجاد کنید
مشتریان دوست دارند با رستوران ها به صورت دیجیتالی تعامل داشته باشند. این موضوع یک فرصت بزرگ برای ایجاد باشگاه مشتریان رستوران و حفظ مشتری از طریق یک استراتژی دیجیتال یا تلفن همراه را نشان می دهد.
حضور دیجیتال و از طریق موبایل، رستوران ها را قادر می سازد تا اطلاعات و اولویت ها را جمع آوری کنند و بر اساس آن، بهترین تجربه شخصی سازی شده را برای مشتریان فراهم کنند.
5- آموزش کارکنان در مورد باشگاه مشتریان رستوران
کارمندان خود را تشویق کنید تا از مشتریان بپرسند که آیا عضو نرم افزار باشگاه مشتریان شما هستند یا خیر و به آنها آموزش دهید تا در مورد مزایای آن توضیح دهند.
اگر مشتریان قبلا ثبتنام کردهاند، مزایای این نرم افزار را برای تشویق استفاده بیشتر از آن، برجسته کنید. اگر ثبتنام نکردهاند، انگیزهای برای آنها ایجاد کنید تا در همان جا ثبتنام کنند (به عنوان مثال، در صورت تکمیل ثبتنام، 10% تخفیف برای خرید ارائه دهید).
در ادامه موارد کلیدی که کارکنان باید در مورد باشگاه مشتریان رستوران شما آموزش ببینند، ذکر شده است:
- ساختار پاداش باشگاه مشتریان از چه نوعی است
- نحوه ارسال جوایز و تبلیغات (به عنوان مثال، ایمیل، پیامک و اعلان برنامه)
- عملکرد و گردش کار برنامه یا پلتفرم پاداش، از دیدگاه مشتری
- نحوه پاسخگویی و غلبه بر اعتراضات به ثبت نام
- سوالات متداول در مورد نرم افزار
یک باشگاه مشتریان رستوران خوب، مشتریان را در اولویت قرار می دهد
تجربیات مثبت مشتری، پایه و اساس هر رستوران موفق و نرم افزار باشگاه مشتریانی می باشد که به خوبی اجرا شده است.
قبل از اجرای یک نرم افزار باشگاه مشتریان، ضروری است که یک سیستم POS رستوران کاملا مجهز و کاربردی داشته باشید که رستوران شما را برای رشد آماده کند.
نه تنها POS مناسب رستوران برای مدیریت و تجزیه و تحلیل دادههای مشتری (به عنوان مثال، خریدها و عادتهای مشتری) ضروری است، بلکه رستوران شما را قادر میسازد تا با صرفهجویی در زمان و سادهسازی عملیات روزانه، خدمات بهتری را به مشتری ارائه دهد.
اگر برای انتخاب بهترین سیستم POS رستوران یا نرم افزار باشگاه مشتریان رستوران خود به کمک نیاز دارید، ما اینجا هستیم تا به روش های زیر به شما کمک کنیم:
- از چت آنلاین برای صحبت با یکی از مشاوران متخصص ما در مورد آنچه به دنبال آن هستید استفاده کنید.
- برای تعیین بهترین سناریو برای رستوران خود، درخواست مشاوره را برای روز و ساعت مورد نظر خود ثبت کنید: