باشگاه مشتریان سازمان نظام مهندسی استان گیلان
باشگاه مشتریان سازمان نظام مهندسی
در دنیای حفظ مشتری، ایجاد یک باشگاه مشتریان مناسب، دستاوردی بزرگ برای هر سازمانی است. اگر سناریو های باشگاه مشتریان با دقت ایجاد شوند، می توانند فرصتی برای تغییر وضع موجود باشند. با این حال، به دلیل تصمیمات زیادی که باید در مورد باشگاه مشتریان سازمان ها گرفته شود، برداشتن اولین قدم اغلب دلهره آور است.
انتظارات مشتریان امروزی، بالاتر از همیشه است. تحقیقات انجام شده نشان می دهد، 72٪ از بازاریابان می گویند که برآورده کردن انتظارات مشتری، دشوارتر از قبل شده است. وقتی از خریداران سؤال می شود، می گویند چیزهای زیادی می خواهند: یک تجربه خرید سریع و بدون دردسر، مزایای پولی، محصولات با کیفیت، و غیره. اما چیزی که واقعاً بیشتر از همه به آن نیاز دارند، به روز بودن است.
مزایای باشگاه مشتریان
با توجه به اینکه مشتریان بازگشتی 67 درصد بیشتر از مشتریان جدید هزینه می کنند، به راحتی می توان متوجه شد که چرا در نرم افزار باشگاه مشتریان، حفظ مشتری در اولویت است. با این حال، سناریوهایی که به خوبی طراحی شده اند میتوانند برای کسبوکار ها مفید باشند، مانند:
- ارزش مادام العمر بیشتر: یک باشگاه مشتریان از پاداش ها و انگیزه های مختلفی استفاده می کند تا مشتریان را به خرید دوم و سوم برساند یا میانگین ارزش سفارش آنها را افزایش دهد.
- تعاملات مکرر اعضا: شرکتها میتوانند با معرفی یک باشگاه مشتریان که دارای امکاناتی مانند بازی، نشانها، چالشها، آزمونها و غیره است، راه های ارتباطی را افزایش داده و با مشتریان به طور روزانه در ارتباط باشند.
- معروفیت در رسانههای اجتماعی و بازاریابی افراد تأثیرگذار: باشگاه مشتریان ابزاری عالی برای پاداش دادن به مشتریانی است که همتایان خود را دعوت میکنند تا به برندها برای افزایش اعتبار کمک نمایند. همچنین برندها می توانند با ارائه امتیازات و جوایز تأثیرگذار، تبلیغات شفاهی مثبتی ایجاد کنند.
- جمعآوری دادهها و محتوای تولید شده توسط کاربر: برندها میتوانند از سناریو های باشگاه مشتریان برای ترغیب کاربران به ارائه محتوای ارزشمند (بررسی، رتبهبندی، فعالیت رسانههای اجتماعی) و همچنین جمعآوری دادههای مهم بدون استفاده از نظرسنجی، استفاده کنند.
- ایجاد ROI (بازگشت سرمایه) مثبت: سناریو های باشگاه مشتریان می توانند بازدهی مثبتی از سرمایه ایجاد کنند و نقش مهمی در استراتژی بازاریابی ایفا نمایند.
دیدگاهتان را بنویسید