باشگاه مشتریان فروشگاه پروتئینی (جزئیات کامل)

باشگاه مشتریان فروشگاه پروتئینی، اگر شما مالک یا مدیر یک فروشگاه پروتئینی هستید، فارغ از ابعاد فروشگاه، تعداد صندوق، تنوع محصولات و دیگر عوامل مهم در کسب و کار خود، از آنجاییکه محصولات شما در گروه محصولات پر تند فروش یا FMCG می باشد، اگر بتوانید از سرویسهایی همانند باشگاه مشتریان در کسب و کار خود بهره ببرید، شاهد افزایش فروش و افزایش مراجعه ویژه ای خواهید بود. ما در این مقاله سعی داریم به جزئیاتی در خصوص نحوه راه اندازی باشگاه مشتریان در فروشگاههای پروتیئنی پرداخته و شما را با مزیتهای آن آشنا نماییم.
برای راه اندازی باشگاه مشتریان در یک فروشگاه پروتئینی از کجا باید شروع کنیم؟
برای راه اندازی باشگاه مشتریان در فروشگاه پروتئینی خود ابتدا موارد زیر را بررسی کنید:
- میانگین فاکتور هر مشتری در کسب و کار خود را مورد شناسایی قرار دهید.
- حدوداً دوره بازگشت مشتریان به کسب و کار شما چه مدت زمانی می باشد؟
- کمترین و بیشترین پاداشی را که بعد از هر بار خرید به مشتریان خود می توانید اهدا کنید، چند درصد از خرید می باشد؟
- آیا بغیر از فروش مستقیم به مشتریان که هر روزه کسب و کار شما را برای خرید محصولات پروتئینی انتخاب کرده اند، از روشهای بازاریابی دیگری بهره گرفته اید؟
- اگر بعنوان یک مشتری در نقاط مختلف شهر در مورد برند فروشگاه شما صحبت شود، چه میزان آگاهی از برند کسب و کار شما در بین اهالی شهری که در آن فعالیت دارید، وجود دارد؟
پس از پاسخ دادن به سئوالات بالا، حدوداً بخشی از استراتژی و اهداف باشگاه مشتریان در کسب و کار شما مشخص خواهد شد در قدم بعدی می بایست اقدام به انتخاب نرم افزار مورد نظر برای مدیریت برنامه باشگاه مشتریان خود نمایید.
برای انتخاب نرم افزاری که بتواند بصورت جامع تمامی نیازهای کسب و کار شما را در حوزه باشگاه مشتریان پاسخ دهد می بایست چک لیست زیر را مورد ارزیابی قرار دهید.
- روشهای عضویت مشتریان در باشگاه مشتریان را مورد ارزیابی قرار دهید و با توجه به افزایش مراجعه مشتریان به فروشگاه شما در ساعات مختلف، ارزیابی کنید که روش ثبت اطلاعات زمان زیادی را در بخش صندوق برای شما صرف نکند.
- چه نوع سناریوهایی را در نرم افزار باشگاه مشتریان می توانید، طراحی و اجرا نمایید؟ بسیار مهم است که نرم افزار باشگاه مشتریان منتخب بتواند انواع سناریوهای وفادارسازی مشتریان را در کسب و کار شما اجرا نماید…
- در بخش پیگیری مشتریان، بعد از خرید، بعد از عضویت، بعد از آخرین مراجعه؟! نرم افزار باشگاه مشتریان شما باید بتوان به ساده ترین روش ممکن تاثیرگذارترین روشهای پیگیری را به سرانجام رساند، ارزیابی این بخش یکی از مهمترین قسمتهای نرم افزار باشگاه مشتریان محسوب می شود.
- تحلیل و گزارشات از دیگر بخش های مهم در نرم افزار باشگاه مشتریان محسوب می شود، شما پس از مدتی از راه اندازی باشگاه مشتریان می بایست بتوانید از انواع تحلیل و گزارشات در راستای توسعه کسب و کار خود بهره ببرید، سعی کنید لیستی از تعداد گزارشات مورد نیاز در کسب و کار خود برای شناخت هر چه دقیق تر مشتریان را آماده و در نرم افزار مورد ارزیابی قرار دهید.
- مدیریت روشها جهت ایجاد کانالهای فروش جدید، در قالب کانالهای فروش اعتباری، کانالهای ریفرال مارکتینگ(بازاریابی ارجاعی) از دیگر قسمت های نرم افزار باشگاه مشتریان است که می تواند به جذب مشتریان جدید در کسب و کار شما کمک شایانی نماید.
- امکاناتی از قبیل نظرسنجی مشتریان، دسته بندی مشتریان، گزارشاتی مالی و… بخش های مهمی در نرم افزار باشگاه مشتریان محسوب می شود.
پس از ارزیابی موارد فوق که بعنوان مزیت های نرم افزار باشگاه مشتریان محسوب می شوند، می بایست بتوانید خدمات پس از فروش شرکت ارائه دهنده برنامه وفاداری را مورد ارزیابی قرار دهید. نحوه ارائه خدمات پشتیبانی شرکت منتخب به چه گونه است؟ آیا پس از فروش نرم افزار خدمات مشاوره آنها صرفاً محدود به پشتیبانی های نرم افزاری می گردد؟ یا اینکه در بخش طراحی استراتژی به شما مشاوره ه های کاربردی و مورد نیاز را ارائه می نمایند؟
بررسی نتایج حاصل از موارد فوق می تواند، پروژه باشگاه مشتریان را در کسب و کار شما تبدیل به یک فرصت نماید، چنانچه پس از مطالعه این مطلب علاقمند به راه اندازی باشگاه مشتریان در کسب و کار خود شده اید اما همچنان نقاط ابهام و سئوالاتی در ذهن شما وجوذ دارد می توانید از طریق بخش مشاوره وب سایت با ما در ارتباط باشید.
برای راه اندازی باشگاه مشتریان و دریافت مشاوره در مورد امکانات نرم افزار باشگاه مشتریان، کافیست از طریق لینک زیر اقدام نموده و از خدمات مشاوره ما برای تاسیس باشگاه مشتریان در مجموعه خود بهره مند شوید.
دیدگاهتان را بنویسید