باشگاه مشتریان مراکز ماساژ بخش مهمی از مراکز ماساژ است. پاداش های وفاداری، بیش از یک دهه است که وجود دارند، و شرکتهای بیشتری، در حال حرکت به سمت آن هستند. کسب و کارها میلیون ها تومان را برای توسعه و اجرای برنامه های پاداش هزینه می کنند.
قوانین پاداش در باشگاه مشتریان مراکز ماساژ
برخی از بهترین نمونه های ایجاد باشگاه مشتریان را می توان در مشاغل کوچک سنتی یافت. برای سالهای متمادی، تاجران و رستورانداران موفق محله، به طور شهودی هدف استراتژیک گستردهتر پشت یک باشگاه مشتریان مؤثر را درک کردهاند. چنین تاجرانی بهترین مشتریان خود را شخصاً می شناختند و اغلب با خدمات و توجه ویژه، به آنها پاداش میدادند. مثلاً هنگام رسیدن کالای مورد تقاضا به آنها اطلاع میدهند یا نوشیدنی یا دسر ویژهای به آنها هدیه میدهند. آنها می دانند که ارزش قائل شدن برای مشتریان سودآور، آنها را به مشتریان وفادار تبدیل می کند و مشتریان وفادار در طول زمان حتی سودآورتر می شوند.
اما با افزایش اندازه و پیچیدگی شرکتها، توانایی آنها در تشخیص اینکه کدام یک از مشتریانشان با ارزشترین هستند، به شدت کاهش مییابد. گردش مالی بالای کارکنان فروش و خدمات مشتری این مشکل را تشدید می کند.
شرکتهای بزرگی که برای افزایش سهم بازار، مقیاس و کارایی تلاش میکنند، سعی دارند تا با استفاده از باشگاه مشتریان یا تکنیکهای پیچیده تحقیقات در بازار، برای هدف قرار دادن مشتریان ارزشمند، از دست دادن روابط شخصی را جبران کنند. با این حال، برای اینکه این سرمایهگذاریها به ثمر برسند، شرکتها باید اصول اولیه زیر را در زمینه راه اندازی باشگاه مشتریان در نظر داشته باشند.
امتیاز وفاداری
امتیازات وفاداری ارز برند شماست. اگر امتیاز وفاداری صادر می کنید، مهم است که به این فکر کنید که چگونه اعضای شما می توانند کسب درآمد کنند و آنها را استفاده کنند. شما باید نه تنها به نحوه کسب امتیازات، بلکه همچنین نحوه استفاده از آنها نیز توجه کنید. اگر نرخ بازخرید پایین باشد به این معنی است که ما یک سیستم ناکارآمد داریم و اعضا درگیر نیستند.
تمبر دیجیتال
کارت های تمبر وفاداری مدتی توسط برندها به جای امتیاز استفاده می شود. مزیت کارت تمبر این است که درک آن ساده است. 10 تمبر جمع آوری کنید تا یک مورد رایگان دریافت نمایید. با این حال، کارت های تمبر سنتی کاغذی، دارای ایرادات زیادی هستند. به عنوان مثال، می توان آن را به راحتی گم گرد.
اما در نرم افزار باشگاه مشتریان دیجیتال، کارت ها به شماره موبایل مشتری گره خورده است. ما می توانیم به راحتی تمبرها را جمع آوری کنیم و کارت هرگز گم نمی شود. در نهایت، برندها میدانند مشتریانشان چه کسانی هستند و میتوانند به طور متفاوت به اعضای وفادار بیشتری، پاداش دهند.
پاداش باشگاه مشتریان مراکز ماساژ
پاداش بخش مهمی از باشگاه مشتریان مراکز ماساژ است اما باز هم هر پاداش می تواند به خودی خود منحصر به فرد باشد. به عنوان مثال، بازخرید در فروشگاه، بازخرید آنلاین، محدود به تعداد، محدود به دوره، یا حتی بازخرید در فروشگاه های شریک.
دکتر کلابز به شما امکان می دهد تا برای سناریوهای مختلف بازخرید، جوایزی را تنظیم کنید که می تواند ساده یا پیچیده باشد. همچنین پاداش های خوش آمدگویی شخصی، جوایز تولد، جوایز سالگرد و موارد دیگر را در نرم افزار باشگاه مشتریان دکتر کلابز خودکار می کنیم. هیچ مشتری فراموش نخواهد شد.
بازخرید امتیازات از طریق فروشگاه آنلاین
اجرای یک فروشگاه یا کسب و کار چندکاناله، می تواند به این معنی باشد که اعضای شما می توانند به صورت آنلاین پاداش دریافت کنند. بسته به پلتفرم فروشگاه، اعضای شما می توانند تخفیف خود را در صفحه پرداخت اعمال کنند و تجربه بازخرید شما یکپارچه شود.
گزینه های بازخرید در باشگاه مشتریان مراکز ماساژ
با همکاری برندهایی در سایزها و صنایع مختلف، فرآیند بازخرید بسته به هر عملیات می تواند بسیار متفاوت باشد. مشتریان می توانند جوایز خود را از طریق نرم افزار باشگاه مشتریان، در فروشگاه فیزیکی یا از یک فروشگاه آنلاین بازخرید کنند.
همه مشتریان یکسان نیستند
درک مزایای وفاداری مستلزم این است که بدانید همه مشتریان برابر نیستند. به منظور به حداکثر رساندن وفاداری و سودآوری، یک شرکت باید بهترین پاداش خود را به بهترین مشتریان خود بدهد. به این معنا که مشتریانی که سودهای بالاتری برای یک شرکت ایجاد می کنند باید از مزایای آن ارزش آفرینی، بهره مند شوند. در نتیجه، آنها حتی وفادارتر و سودآورتر خواهند شد.
استراتژی پشت باشگاه مشتریان
استراتژی پشت باشگاه مشتریان یک استراتژی رقابتی است و باید معیارهای خاصی را برآورده کند. آیا نرم افزار باشگاه مشتریان با قابلیت های شرکت همخوانی دارد و مشتریان برای نرم افزار ارزش قائل می شوند؟ آیا رقبا می توانند جایگزین مطلوب تری ارائه دهند؟ سناریویی که چنین معیارهایی را رعایت نکند، بعید است که موفق شود.
لغو اشتراک گذاری بی ارزش
طراحی و اجرای یک باشگاه مشتریان مراکز ماساژ موثر که هر عامل داخلی و خارجی را در بر بگیرد، فرآیند آسانی نیست و برخی از کسب و کارها ابتدا باید آسیب های گذشته را خنثی کنند.
مقالات