باشگاه مشتریان فروشگاه مواد غذایی هایپر آریایی
باشگاه مشتریان فروشگاه مواد غذایی
فروشگاه مواد غذایی جزو صنف هایی بوده که قابلیت پیاده سازی باشگاه مشتریان در آن بسیار ساده و پرسود می باشد. زیرا محصولات غذایی جزو موارد پرطرفدار بوده که در رابطه با فروش آن همیشه مشتری وجود دارد. تنها کافی است برای حفظ این مشتریان آنها را به کسب و کار خود وفادار کنید که اینکار را به راحتی توسط پنل باشگاه مشتریان می توانید انجام دهید.
وفادار کردن مشتریان می تواند با ارسال پیامک های متعدد به مشتریان در رابطه با موجود بودن اجناس یا تبریک تولد و یا پیامک مبلغ خرید و و موجودی اعتباری مشتری در کسب و کار شما انجام شود زیرا اینکار به مشتری حس ارزشمند بودن را القا می کند، یا اینکه با یک نظرسنجی ساده از مشتریان نگرش مشتری به کسب وکارتان را بسنجید و بر اساس نظرات مشتری تغییراتی را در کسب و کارتان ایجاد کنید تا به این طریق بتوانید هم کسب و کارتان را به سمت پیشرفت سوق داده و هم در کسب مشتریان وفادار تلاش کنید.
باشگاه مشتریان برای فروشگاه های مواد غذایی، سوپرمارکتهای زنجیرهای یا خردهفروشان آنلاین، اساساً با آنچه در صنایع دیگر انتظار دارید متفاوت است. به عنوان مثال، کوپن های تخفیف هدایای مناسبی نیستند. مشتریان بیشتر تمایل به دریافت خوراکی های رایگان، تحویل رایگان و اقلام هدیه مارک دار، مانند یک لیوان قهوه دارند. در عین حال، از آنجایی که فروشگاه های مواد غذایی صنعت برتری هستند که در آن مشتریان مایلند برای کسب رتبه ممتاز در باشگاه مشتریان، هزینه بپردازند، این احتمال وجود دارد که برنامه های عضویت یا وفاداری پولی، سناریو جدیدی در این کسب و کار باشند.
هنگام طراحی باشگاه مشتریان فروشگاه مواد غذایی یا سناریوهای پاداش، کسب و کارها باید روی سه جنبه مهم تمرکز کنند:
- به مردم آزادی انتخاب بدهید، تا بتوانند از میان فهرست گستردهای از مشوقها، پاداشهایی را که میخواهند انتخاب کنند.
- اعضا را وادار کنید تا برای جذاب ترین و ارزشمندترین جوایز تلاش کنند.
- چند کاناله بودن دیگر یک مزیت نیست، بلکه یک ضرورت است، بنابراین مطمئن شوید که همان تجربه روان را در همه پلتفرمها ارائه میکنید.
باشگاه مشتریان فروشگاه آریایی
فروشگاه آریایی اراده دهنده انواع محصولات غذایی، پروتئینی و … از نمونه های موفق دیگر دکتر کلابز می باشد.
شما با عضویت در نرم افزار باشگاه مشتریان فروشگاه آریایی می توانید با هر بار خرید بیشتر اعتبار بیشتری از فروشگاه برای خرید بعدی خود پیدا کنید، از تخفیفات هفتگی و قرعه کشی های هفتگی آن مطلع شده و در آن شرکت کنید، از اجناس جدید آن مطلع شوید و …
سناریو باشگاه مشتریان
بهترین سناریو برای این دسته از کسب و کارها سناریو حجمی می باشد زیرا مشتری با توجه به حجم خرید اعتبار دریافت می کند و در هر بار خرید با اضافه شدن حجم خرید اعتبار بیشتری دریافت می کند و این برای مشتری جذابیت بیشتری دارد.
بزرگترین چالش ها برای باشگاه مشتریان فروشگاه مواد غذایی
این صنایع با خریدهای کوچک اما مکرر و رقابت شدید شناخته می شوند.
- حفظ ارتباط منظم با مشتریان بسیار عالی است: اعضای وفادار فرصت بیشتری برای کسب امتیاز یا ارتقاء به سطح جدید خواهند داشت.
- از سوی دیگر، بدون احساس وفاداری واقعی به برند، این مشتریان پس از یک تجربه بد، در معرض سرخوردگی هستند.
- وقتی مشتریان انگیزهای را ارزشمند بدانند، به عنوان مثال مجموعهای از ظروف پختوپز باکیفیت، به صورت احساسی برای به دست آوردن آن سرمایهگذاری میکنند و در این فرآیند به برند شما وفادار میمانند.
- یکی دیگر از موضوعات رایج در فروشگاه های مواد غذایی این است که داشتن مشخصات یکپارچه از مشتریان با توجه به اینکه به طور متناوب بین خریدهای آنلاین و آفلاین جابجا می شوند، دشوار خواهد بود.
- باشگاه مشتریان فروشگاه مواد غذایی اغلب نیاز به تغییر ساختار یا قوانین سناریوها را احساس میکنند، زیرا برخی از جوایز بیش از حد محبوب میشوند.
دیدگاهتان را بنویسید