باشگاه مشتریان کافی شاپ،برای صاحبان کافه هایی که به دنبال حفظ مشتری، افزایش و جذب مشتریان به کافی شاپ خود هستند، هیچ ابزاری مفیدتر از یک باشگاه مشتریان کافی شاپ موثر و پایدار، وجود ندارد.
با اینکه قهوه یک کالای بسیار محبوب می باشد اما رقابت بین کافه های محلی اغلب شدید است.
بنابراین چگونه صاحبان کافی شاپ می توانند مطمئن شوند که افراد به جای مراجعه به رقبا، به طور مداوم از کافی شاپ آنها بازدید می کنند؟ با اجرای یک باشگاه مشتریان ساختاریافته که مشتریان آن را برای وفاداری مناسب می دانند، قطعا موثر خواهد بود.
باشگاه مشتریان کافی شاپ چیست؟
برای کافی شاپ ها، باشگاه مشتریان اساساً هر سیستمی است که به مشتریان برای خرید مجدد غذا و نوشیدنی از آن کافه پاداش میدهد.
در واقع، سناریو استاندارد باشگاه مشتریان کافی شاپ، کارت پانچ کاغذی بود و هر بار که قهوه میخریدید، کارمند پشت پیشخوان، کارت شما را سوراخ میکرد و پس از 9 بار، دهمین قهوه شما رایگان بود.
با اینکه در گذشته این سیستم در بین کافه داران سراسر جهان بسیار محبوب بود اما به سرعت از بین رفت.
می پرسید چرا؟ زیرا هیچ اطلاعاتی در مورد عادات خرج کردن، ترجیحات یا مشخصات مشتریان وفادارشان در اختیار صاحب کافه قرار نمیدهد که برای ارسال پیام مناسب به هر مشتری ضروری است.
ما در عصر دیجیتال زندگی می کنیم و مشتریان انتظار روش های مناسب دارند. این بدان معنی است که آنها دیگر نمی خواهند نگران حمل کارت های پانچ کاغذی یا پلاستیکی باشند (که معمولاً آنها را گم یا فراموش می کنند).
چرا باشگاه مشتریان دیجیتال برای کافی شاپ ها، از کارت های پانچ کاغذی بهتر هستند؟
با توجه به اینکه این روزها حتی میتوانیم با تلفنهای خود پرداخت انجام دهیم، مشتریان از کسبوکارها انتظار دارند که جنبه دیجیتالی را به باشگاه مشتریان خود اضافه کنند.
داشتن کارت وفاداری دیجیتال مزایای زیادی هم برای کافه ها و هم برای مشتریان آنها دارد، به خصوص اکنون که تراکنش های غیرحضوری بسیار مهم هستند.
در ادامه برخی از مزایای اجرای باشگاه مشتریان دیجیتال برای کافی شاپ شما آورده شده است.
تجارت خود را همیشگی کنید!
شاید بدیهی ترین مزیت باشگاه مشتریان این است که مشتریان معمولی را تشویق میکند که بیشتر از کافی شاپ شما بازدید کنند. زیرا وعده یک قهوه رایگان یا نوع دیگری از پاداش، آنها را تشویق میکند که به بازدید خود ادامه دهند. این کار به شما در جذب مشتریان دائمی به کافی شاپ کمک می کند تا بازدیدکنندگان یک باره را به مشتریان دائمی تبدیل کنید.
باشگاه مشتریان غیرحضوری
دلایل بیشماری وجود دارد که نشان می دهد یک باشگاه مشتریان دیجیتال در هر شرایط اقتصادی ایده خوبی است. با این حال، به دلیل همهگیری، دلایل بیشتری وجود دارد که صاحبان کافی شاپ ها باید کارت باشگاه مشتریان دیجیتالی را به مشتریان خود ارائه دهند، زیرا ارائه کارت کاغذی بهداشتیترین کار نیست.
شما صرفا یک کافی شاپ دیگر نیستید
یک باشگاه مشتریان، به شما امتیاز متفاوتی می دهد! اگر شما به ازای هر X خرید انجام شده قهوه رایگان ارائه می دهید و رقیبی در سر راه شما قرار ندارد، مشتریان انگیزه بیشتری برای خرید مداوم از شما خواهند داشت، اگر برای وفاداری آنها پاداشی مناسب وجود داشته باشد.
می توانید بیشتر بفروشید و بازاریابی کافی شاپ را ارتقا دهید
آیا می دانستید که مشتریان دائمی 67 درصد بیشتر از مشتریان جدید هزینه می کنند؟
همچنین باشگاه مشتریان فرصت هایی را برای افزایش فروش و فروش متوالی فراهم می کند.
به عنوان مثال، اگر می خواهید یک محصول خاص را بیشتر بفروشید، فرض کنید، کلوچه. می توانید تبلیغاتی مانند زیر این را اجرا کنید:
“با هر خرید کلوچه 2 امتیاز کسب نمایید!”
آنها به شما در جذب مشتریان به کافی شاپ کمک می کنند
یک سناریو موفق باشگاه مشتریان کافی شاپ می تواند به شما در افزایش مراجعات و مشتریان جدید کمک کند.
افراد محلی که از تجربه دائمی خود در کافی شاپ راضی هستند، احتمالاً کسب و کار شما را برای دوستان، خانواده و همکاران خود تبلیغ می کنند.
آیا می دانستید که 92 درصد از مشتریان به نظرات آشنایان اعتماد دارند در حالی که این آمار برای تبلیغات تنها 14 درصد است؟ بنابراین بسیار مهم است که مشتریان دائمی از محصول راضی باشند و در مورد آن صحبت کنند.
آنها می توانند زمان های خلوت را پر رونق کنند
یکی از موارد عالی در مورد باشگاه مشتریان دیجیتال این است که می تواند به شما کمک کند تا روزها و دوره های خلوت را پر رونق کنید.
دسترسی به داده های باشگاه مشتریان
به عنوان یک صاحب کافی شاپ، احتمالاً اهمیت ایجاد رابطه با مشتریان خود را درک کرده اید.
جذب مشتریان دائمی به کافی شاپ بسیار اهمیت دارد و بدون شک شما با برخی از مشتریان دائمی خود آشنایی خانوادگی دارید و شاید وقتی فرزندان آنها وارد میشوند، آنها را نوازش میکنید یا می پرسید تولد مادربزرگشان در آخر هفته گذشته، چگونه بوده است.
در حالی که ارائه این خدمات عالی به مشتری برای راه اندازی یک کافی شاپ موفق بسیار مهم است اما به شما کمک نمی کند تا اطلاعات مربوط به آن مشتری، مانند اطلاعات تماس، زمان و تاریخ بازدید آنها را به دست آورید.
به دست آوردن این اطلاعات و دانستن اینکه با آن چه باید کرد، اقدامات بازاریابی کافی شاپ شما را بسیار بهبود می بخشد و تاثیر مثبت چشمگیری بر کسب و کار شما خواهد داشت.
نرم افزار باشگاه مشتریان دکتر کلابز
- بخش عضویت مشتریان در نرم افزار باشگاه مشتریان
- عضویت از طریق موبایل و تبدیل موبایل به کیف پول الکترونیکی
- عضویت از طریق کارت الکترونیکی
- عضویت از طریق لینک (ویژه شبکه های اجتماعی)
- عضویت از طریق وب سرویس (ویژه پلتفرم ها)
- عضویت از طریق دستگاه پوز (ویژه کسب و کارهای فروشگاهی)
- و بسیاری از امکانات دیگر….