
سلام و وقت بخیر خدمت کاربران محترم دکتر کلابز,در این ساعت میخواهیم با هم به مزایای راه اندازی باشگاه مشتریان و طراحی باشگاه مشتریان در مجموعه ها بپردازیم.
هدف اصلی راهاندازی سیستم باشگاه مشتريان و پلنهای وفاداری مشتريان، برقراري يك رابطه دوطرفه با مشتریان است، در انواع بازاريابيها، بين بازارياب و صاحبان كسب و كار در واقع ارتباط يكطرفه برقرار ميشود و فقط بازارياب پيام و خواسته خود را به گوش صاحبين كسب و كار ميرساند، اما در باشگاه مشتريان، این ارتباط، دوطرفه خواهد بود زيرا باعث ديالوگ بين دو طرف ميشود. در واقع مشتري با نحوه كار باشگاه مشتريان درگير خواهد شد زيرا به كسب و كار او مربوط ميشود و اين امر جذابيت خاصي براي صاحبين كسب و كار پيدا خواهد كرد. به اين معنا كه صاحبين كسب و كار درك خواهند كرد كه هدف از راه اندازي باشگاه مشتريان افزايش فروش و وفادارسازي مشتريان خواهد بود و اين يك رابطه دوطرفه برد-برد خواهد بود.
مزایای راه اندازی باشگاه مشتریان
- كاهش هزينه تبليغات با راهاندازی باشگاه مشتريان

اين يك امر بديهي است كه هزينه نگهداري مشتريان قديمي بسيار كمتر از جذب مشتريان جديد خواهد بود. زيرا با جذب و وفادارسازي مشتريان قديمي، شما مطمئن هستيد كه اين مشتريان همچنان به شما مراجعه خواهند كرد و به شما وفادار هستند در صورتي كه در صورت متقبل شدن هزينههاي گزاف تبليغات براي جذب مشتري هيچ ضمانتي وجود ندارد كه مشتري جديدي به شما مراجعه كند و در صورت يكبار مراجعه، مجددا از كسب و كار شما خريد كند؛ پس در اين ميان شما فقط يك هزينه اضافي تبليغات را متحمل شدهايد كه افزايش فروش چنداني براي كسب و كار شما نداشته است.
-
سیستم باشگاه مشتریان
در صورتي كه مشتريان به كسب و كار شما وفادار شده باشند مطمئنا اين وفاداري باعث افزايش فروش كسب و كار شما خواهد شد و اين امر اصل مهم در راه اندازي باشگاه مشتريان ميباشد.
مشتريان قديمي هميشه درصد بيشتري نسبت به مشتريان جديد پول خرج ميكنند، بنابراين اگر شما مشتريان قديمي و ثابت را به كسب و كار خود وفادار سازيد و با پلنهاي مناسب باعث ترغيب آنها به مراجعه مجدد شويد به تناسب ميزان فروش شما نيز افزايش خواهد يافت كه اين خود دليل بسيار خوبي جهت راهاندازي باشگاه مشتريان كسب و كار شما خواهد بود.
يكي از بهترين كاربردهای نرم افزار باشگاه مشتريان طراحی و پيادهسازي سناريوهاي فروش متنوع و مطابق با درخواست كسب و كار مورد نظر ميباشد.
در واقع صاحبين كسب و كار ميتوانند مبلغي را كه بعنوان تخفيف كالاي خود در نظر گرفتهاند بصورت اعتبار و يا امتياز به كارت مشتريان خود اختصاص دهند كه اين امر انگيزه مشتري را براي خريدهاي بعدي دو چندان خواهد كرد و مشتري راغب خواهد شد كه جهت كسب اعتبار و امتياز بيشتر و يا خرج اعتبارهاي كسب كرده مجدد به فروشگاه مراجعه كند.
-
طراحی باشگاه مشتریان

با استفاده از برنامههاي كاربردي مختلف در باشگاه مشتريان، می توانید مشتريان خود را شگفتزده كنيد. به عنوان مثال شما ميتوانيد براي مناسبتهاي مختلف از قبيل (روز زن، روز مرد، سالگرد ازدواج، سالروز تولد و …) با ایجاد و ارسال پيامك با مضمون تبريك و يا ارائه تخفيف و امتياز جهت مناسبهاي ذكرشده مشتريان را ترغيب به مراجعه به مجموعه خود نماييد و او را سورپرايز كنيد.
اين كار شما براي مشتري بسيار ارزشمند خواهد بود و هميشه در ذهن مشتري يادآور خواهيد شد و از طرفي باعث وفاداري بيشتر مشتري به شما خواهد شد.
- راه اندازی سیستم باشگاه مشتريان و صرفهجويی در زمان و کاهش هزینههای نیروی انسانی
فرض كنيد شما قصد داريد اطلاعات فردي مشتريان خود را ثبت كنيد يا براي مناسبتهاي مختلف پيامكي براي آنها ارسال كنيد، براي انجام اين كارها شما نياز به نيروي انساني و صرف زمان داريد كه براي شما خوشايند نيست. زيرا اين امر هم براي شما هزينههايي جداگانه را به دنبال خواهد داشت.
نرمافزارهاي باشگاه مشتريان بصورت اتوماتيك دسترسي به اين موارد را بصورت دقيق و كاربردي براي شما امكانپذير خواهد كرد كه هم در هزينه و هم در زمان صرفه جويي خواهد شد.
- با راه اندازی سیستم باشگاه مشتريان بين مشتريان خود بر اساس وفاداري و سودهي آنها تفاوت ايجاد كنيد.
شما با در دست داشتن اطلاعات فردي و اطلاعات خريد مشتريان كه توسط نرمافزار باشگاه مشتريان در اختيارتان قرار خواهد گرفت به سهولت ميتوانيد مشتريان وفادار (سود ده)، مشتريان از دست رفته (كم سود ده) و مشتريان بيخيال را شناسايي كنيد و به راحتي براي هر گروه سناريويي جداگانه در نظر بگيريد.
در واقع ميتوانيد براي مشتريان وفادار خود پشنهادات،امتيازات و اعتبارات خاصي در نظر بگيريد تا همچنان اين مشتريان به كسب و كار شما وفادار بمانند و از طرفي براي مشتريان از دست رفته و مشتريان بيخيال برنامههاي جديدی در نظر بگيريد كه آنها را تشويق به خريد بيشتر كنيد كه اين امر باعث افزايش فروش كسب و كار شما نيز خواهد شد.
- امكان بازاریابی مستقیم و غیرمستقیم مشتری برای کسب و کار شما با راهاندازی باشگاه مشتريان
با راهاندازی باشگاه مشتريان شما به راحتي ميتوانيد مشتريان خود را به ازاي دريافت منافع و سود بيشتر ترغيب به بازاريابي كنيد. يعني با طراحي برنامههاي مفيد و ارائه پاداشهاي متنوع به ازاي معرفي مشتري جديد توسط مشتريان قديمي فروش كسب و كار خود را افزايش خواهيد داد. در واقع با شرايطي كه شما براي مشتري ايجاد كردهايد مشتريان بصورت آگاهانه و كاملا علاقهمند شروع به بازاريابي كسب و كار شما خواهند كرد.
امیدواریم با مطالعه این مقاله,اهمیت راه اندازی سیستم باشگاه مشتریان را به خوبی درک کرده باشید.
ویدائو
۲۱ خرداد ۱۳۹۸مطلب خوبی بود