خوشحال کردن مشتریان با جوایز تولد (شگفت زده کنید)

خوشحال کردن مشتریان با جوایز تولد میتواند آن ها را شگفت زده کند ,برای افزایش میزان جلب توجه در نزد مشتریان خود و جذب هر چه بیشتر مشتریان وفادار به رویدادهای شخصی آنها دقت کنید، رویدادهایی مثل تولد ، سالروز ازدواج، تولد فرزندان مشتریان، نقاطی هستند که با پرداختن به آنها می توانید شاهد افزایش میزان جلب توجه مشتریان و بهبود نرخ بازگشت مشتریان در کسب و کار خود باشید.
تولد مشتریان فرصتی برای افزایش تعامل و وفادارسازی آن ها
هدیه دادن به مشتریان به مناسبت روز تولد آنها، چیزی متفکرانه در نهایت نشان دهنده این است که برند شما چقدر برای مشتریان ارزش قائل هست. حرکات کوچک و در عین حال برجسته به افزایش ارزش طول عمر مشتری کمک می کند و همانطور که در یک نظرسنجی بیان شد، یک نامه تولد شخصی ساده به همراه یک هدیه غافلگیرکننده می تواند نرخ تراکنش را تقریباً 481٪ افزایش دهد. مطالعه ای توسط Experian’s Survey نشان می دهد که ایمیل های شخصی سازی شده بیش از 342 درصد فروش بیشتری نسبت به ایمیل های تبلیغاتی معمولی دارند.
مزایای جوایز تولد
همه مشتریان ذاتاً به دنبال ارزش هستند. به همان اندازه که مشتریان از حرکات کوچکی که به آنها احساس قدردانی و اهمیت می دهد لذت می برند، به همان اندازه انتظار برخوردهای ویژه در روز تولد را دارند و آن را به عنوان حداقلی از برند و فروشگاههای که به آنها هستند، انتظار دارند. این موضوع نهتنها حس شخصی بسیار خوبی به رابطه تجاری و خریدار میافزاید، بلکه به همان اندازه نشان دهنده تعهد برند به مشتریانش است.
4 دلیل ذکر شده در زیر به وضوح نشان می دهد که چرا جوایز تولد برای افزایش نرخ وفادارسازی مشتریان می تواند تا این اندازه مهم و اثربخش باشد.
- احساس اهمیت و قدردانی را القا می کند: مشتریان دوست دارند به رسمیت شناخته شوند و مورد قدردانی قرار گیرند. جوایز و هدایا نقش مهمی در تقویت روابط تجاری مشتری دارند. مناسبت های خاص مانند تولدها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. جوایز تولد بر دیدگاه مشتری نسبت به یک برند تأثیر مثبت میگذارد و به ایجاد وابستگی به برند همراه با وفاداری کمک میکند.
- برنامه پاداش وفاداری خود را تقویت کنید : مشتریان باید از تجربه خرید یکپارچه از پیش فروش تا پس از فروش اطمینان حاصل کنند. این یک فرآیند بی پایان است که باید به طور مداوم به آن دست یافت. پاداش دادن به مشتریان در روزهای تولد همراه با ارسال ایمیلهای شخصیسازی شده میتواند راهی عالی برای هیجانانگیز کردن و جذب مشتریان باشد، نه اینکه همیشه از همان برنامه پاداش مرسوم پیروی کنید که بدون مناسبت انحصاری به همه پاداش میدهد.
- افزایش تعامل و حفظ بیشتر مشتریان: پاداش دادن به مشتریان در روز تولد آنها به حفظ مشتری کمک می کند و میتواند تاثیر بالایی در خوشحال کردن مشتریان داشته باشد زیرا داده ها نشان می دهد که بیش از 84٪ از مشتریان احتمالا به برندهای باز خواهند گشت که که رویکرد مشتری محوری را انتخاب می کند و در مسیر مارکتینگ اقدام به پرداختن به رویدادهای شخصی کرده و مشتریان را غافلگیر و احساسات آنها را درگیر می کنند.
- تسریع در فروش و درآمد: در نهایت کل فرآیند به افزایش فروش و درآمد کمک می کند. ثابت شده است که جوایز تولد نه تنها برای حفظ مشتریان و افزایش اعتبار برند موثر است، بلکه به افزایش فروش و درآمد نیز کمک می کند، همانطور که تحقیق انجام شده توسط محققین بیان می کند که افزایش نرخ نگهداری تا تنها 5 درصد دارای پتانسیل تاثیرگذاری مثبت می باشد.
5 روش برای شگفت زده کردن مشتریان خود با جوایز تولد
- خلاقیت را اعمال کنید و هدایا را شخصیتر و جذابتر کنید – اگر کسبوکار شما قبلاً برنامه وفاداری یا پاداش دارد، مشتریان شما عادت دارند همیشه کوپنهای تخفیف دریافت کنند. اگر برند شما قصد دارد مشتریان را با کوپن های تخفیف در روز تولدشان غافلگیر کند، باید اطمینان حاصل کنید که هدایا شخصی به نظر می رسند، در غیر این صورت واقعاً تغییر زیادی در رادار احساسی ایجاد نمی کند.
- معرفی کمپین پاداش به طور انحصاری برای تولد مشتری – شخصیسازی بدون شک راهی عالی برای نشان دادن این موضوع به مشتریان است که پیوندی که به اشتراک گذاشته میشود شخصی و ارزشمند است، اما حقیقت را بخواهید، این یک فرآیند پیچیده است که نیاز به ردیابی دادههای سنگین دارد و هیچ تضمینی ندارد. که دقیقاً همانطور که برنامه ریزی شده بود کار خواهد کرد. از این رو، برندها می توانند کمپین پاداشی برای مشتریانی که روز تولد خود را دارند، معرفی کنند و به آنها این فرصت را بدهند که برای ماه تولدشان رفتار مطلوبی دریافت کنند.
- با پاداش تولد پیوندهای عاطفی ایجاد کنید – اگر مایلید قدمی اضافی بردارید و چیزی را به مشتریان هدیه دهید که نه تنها ارزش پولی بالایی دارد، بلکه به زیبایی با یک یادداشت دست نویس بسته بندی شده است، به ویژه خطاب به مشتری و توضیح دادن در مورد اینکه برند چقدر ممتاز است. برای داشتن او به عنوان یک مشتری، به احتمال زیاد این هدیه نه تنها به یاد ماندنی خواهد بود، بلکه مطمئناً به مشتری بسیار نزدیک خواهد بود.
- پاداش های تجربی همه چیز را شکست می دهند– در برنامه ریزی برای ارائه خاطره ای منحصر به فرد و فراموش نشدنی به مشتریان خود در روز تولدشان، بهتر است روی جوایز تجربی سرمایه گذاری کنید. برای مشتریان خود در روز تولدشان دعوتنامه های مجلل ارسال کنید تا به یک رویداد برند در یک رستوران لوکس بپیوندند تا با سلبریتی مورد علاقه خود ملاقات کنند.
- این را بخشی از برنامه وفاداری خود قرار دهید – اگر می خواهید برند شما توجه بیشتری را به خدمات انحصاری که در روز تولد مشتریان به آنها ارائه می دهید جلب کند، می توانید این ویژگی را به برنامه وفاداری خود اضافه کنید. آن را در وب سایت برند خود ذکر کنید، اما هدایایی را که قصد دارید ارائه دهید، فاش نکنید. نکته کلیدی این است که مشتریان را پیش بینی نگه دارید. جوایز تولد می تواند به صورت امتیاز اضافی برای خرید یا یک کوپن انحصاری برای خرید آنلاین یا در برنامه تلفن همراه باشد.
نمونه هایی از برندهایی که جوایز تولد ارائه می دهند
- استارباکس – به مناسبت تولدها، استارباکس به مشتریان با نوشیدنیهای رایگانی که میتوانند از منوی نوشیدنیهای این برند، از کیک قیفی فراپوچینو تا نوشیدنی بسیار محبوب Edward Drink، انتخاب کنند، پاداش میدهد. اگر هوس خوردن چیزی دارید، Starbucks شما را در آنجا نیز تحت پوشش قرار داده است. استارباکس به مشتریان این امکان را می دهد که به مناسبت تولدها، غذاهای خوشمزه و منحصر به فرد را بدون نیاز به خرج کردن حتی یک پنی خریداری کنند. با ادغام این ویژگی در برنامه پاداش خود، تنها کاری که مشتریان باید انجام دهند این است که حداقل قبل از 7 روز، خود را در برنامه پاداش ثبت نام کنند تا از درمان های ویژه در روز تولد برخوردار شوند.
- Sephora- آسان ترین و ارزان ترین راه برای دستیابی به جوایز اختصاصی تولد سفورا با مراجعه به فروشگاه فیزیکی این برند امکان پذیر است. این برند با تصمیم گیری در مورد هدایای انحصاری به طور متمایز، متفاوت برای هر سال، برنامه پاداش تولد خود را به موفقیت بزرگی تبدیل کرده است. صرف نظر از این واقعیت، جزئیات مربوط به برنامه و نکات مربوط به محصولی که ارائه می شود را می توان در وب سایت برند جستجو کرد، اما Sephora کار درخشانی در افشای هدایا انجام می دهد مگر اینکه یا تا زمانی که آنها تحویل داده شوند. به این ترتیب مشتری مشتاقانه پیش بینی می کند که به طور انحصاری چه پاداشی دریافت می کند و شگفتی و هیجان را دست نخورده نگه می دارد.
- زیبایی ULTA- این برند با اعطای 2 برابر امتیاز جایزه به هر مشتری، منحصراً در طول ماه تولد آنها، راه را برای موفقیت عظیم هموار کرده است. اکنون این پیشنهادی است که مشتریان به سختی می توانند آن را رها کنند. این برند نه تنها از کانالهای خود برای ارسال پیامهای شخصی به مشتریان در روز تولدشان استفاده میکند، بلکه به مشتریان این امتیاز را میدهد که از طریق برنامه موبایل زیبایی ULTA امتیاز دریافت کنند تا هدایای رایگان خریداری کنند. به اعضای ردیف پلاتینیوم و الماس نه تنها امتیازات فوق الذکر تعلق می گیرد، بلکه شگفتی های بیشتری نیز دریافت خواهند کرد که نتیجه خوشحال کردن مشتریان را در پی خواهد داشت.
برای بیش از 10 سال، دکتر کلابز مرجع خدمات وفاداری در استانها و شهرهای مختلف کشور بوده است و سعی کرده در طول این سالها تجارب وفاداری مشتری را برای سازمانها و کسب و کارهای مختلفی تغییر دهد، افزایش تعامل مشتریان، ایجاد حس ارزشمند مشتری در مشتریان تنها بخشی از اهداف دکتر کلابز در پروژههای اجرا شده بوده است.
پلتفرم و سرویس دکتر کلابز یک راه حل ارائه شده در فضای ابری می باشد که بصورت یکپارچه تجربیات فوق شخصی در کل سفر مشتری – از آگاهی تا خرید تا حفظ، وفاداری و ریفرال را در کسب و کار جمع آوری، تحلیل و ساماندهی کرده و بصورت کاملاً کاربردی فرصت بهره برداری اطلاعات را برای کسب و کارها فراهم می نماید. برای طراحی و اجرای برنامه های وفادارسازی مشتریان (باشگاه مشتریان) می توانید با تیم مشاوران دکتر کلابز تماس گرفته و یا از طریق تکمیل فرم مشاوره بهترین پیشنهادات در حوزه وفادارسازی مشتریان را از ما دریافت و مشتریان را در کسب و کار خود غافلگیر و شگفت زده کنید.
دیدگاهتان را بنویسید