باشگاه مشتریان Le Sous-Sol Cafe
باشگاه مشتریان کافه ها و رستوران ها کاربرد های مختلفی دارد. کاربرد هایی که در نهایت منجر به افزایش رضایت مشتری و مراجعه ی مجدد آن ها به کافه و رستوران می شود.
به طور کلی باشگاه مشتریان به دو هدف ایجاد می شود. یکی برای تبلیغ جهت جذب مشتریان جدید و هدف دیگر برای وفادار سازی مشتریان قدیمی کافه و رستوران می باشد. بنابراین کافه ها و رستوران هایی که قصد دارند فروش خود را از این دو طریق افزایش دهند باید با بررسی شرایط اقدام به ایجاد باشگاه مشتریان نمایند.
شاخص هایی در کافه و رستوران ها مورد اهمیت قرار دارند می تواند بر اساس استراتژی مدیران رستوران و یا نوع مشتریان متفاوت باشد. بنابراین عملکرد باشگاه مشتریان در کافه ها و رستوران ها بستگی به نحوه ی پیاده سازی و طراحی آن دارد.
باشگاه مشتریان کافه و رستوران، راهی برای ارائه تخفیف بر اساس رفتار مشتری، در اختیار کسب و کارها قرار می دهد. با جمعآوری دادهها، کافه ها میتوانند ترجیحات مشتری را بهتر درک کنند و با ارائه جوایز، آنها را وفادار کنند. به طور معمول، جوایز شامل آیتم های رایگان، یک وعده غذایی با تخفیف یا دعوت به رویدادهای ویژه است. در حالی که برنامهها و پاداشهای باشگاه مشتریان در اشکال و اندازههای مختلف ارائه میشوند اما همه این برنامهها یک ویژگی مشترک دارند: آنها راهی مؤثر برای پیشبرد کسبوکار ارائه میکنند.
اساساً، هدف اصلی باشگاه مشتریان کافه، تشویق مشتریان به بازگشت دوباره و دوباره است. در گذشته، به مشتریان دائمی، یک کوپن یا کارت پانچ داده میشد تا از طریق آنها بتوانند تخفیفات خود را پیگیری کنند، اما با فناوری امروزی، کافه ها میتوانند از نرم افزارها برای پیگیری پاداشها بهره ببرند. این بر عهده کافه یا رستوران است که از این استراتژیهای بازاریابی به نفع خود استفاده کنند و در مقابل خواسته ها و نیازهای مشتریان خود را نیز برطرف نمایند.
باشگاه مشتریان Le Sous-Sol Cafe
باشگاه مشتریان Le Sous-Sol Cafe اولین باشگاه مشتریان راه اندازی شده توسط دکتر کلابز در کشور انگلیس می باشد که خوشبختانه جزء یکی از نمونه های موفق اجرا شده دکتر کلابز در خارج از کشور می باشد.
این کافه با هدف مشتری مداری و حفظ مشتریان وفادار خود اقدام به راه اندازی باشگاه مشتریان کرده و با اعمال سناریو های مختلف از جمله سناریوی خرید، تولد، ریفرال و … و ارسال پیامک های مکرر و هدفمند به مشتریان بازخورد خوبی را از مشتریان خود گرفته است.
مشتریان تنها با عضویت در باشگاه مشتریان Le Sous-Sol Cafe چند پوند اعتبار اولیه رایگان دریافت کرده و در مراجعات بعدی و بر اساس خریدشان درصدهای متفاوتی از اعتبار خریدشان در کیف پولشان ذخیره می شود که می توانند در هر زماننی این اعتبارات را به صورت تخفیف استفاده نمایند.
سناریو باشگاه مشتریان
سناريوی مناسب این مدل از کسب و کارها می تواند سناریو حجمی،مبلغی و تعدادی باشد بسته به اینکه شما به عنوان صاحب کسب و کار چه ملاک و معیاری را برای مشتریان تعریف می کنید سناریو شما می تواند متفاوت باشد برای مثال اگر تعداد دفعات مراجعه مشتریان را ملاک قرار دهید با مراجعه بیشتر مشتریان در یک دوره زمانی مشتریان اعتبار بیشتری از شما دریافت خواهند کرد و یا اگر حجم خرید مشتریان را ملاک قرار دهید مشتریان در هر بازه ی زمانی سعی می کنند سفارشات بیشتری انجام داده و حجم خرید خود را بالا ببرند.
آیا باشگاه مشتریان کافه موثر است؟
کاملا. در واقع، مشتریان وفادار در مقایسه با مشتریانی که دیگر بر نمی گردند، احتمالاً در طول یک مراجعه، بیشتر هزینه میکنند. طبق یک مطالعه، 80 درصد از درآمد آینده شما تنها توسط 20 درصد از مشتریانی که در حال حاضر دارید، ایجاد می شود. غذا و خدمات عالی موجب می شود تا مشتریان به کافه یا رستوران شما بیایند و مشوق های باشگاه مشتریان کافه نیز به آنها انگیزه بیشتری میدهد تا به بازگشت و کسب امتیاز یا تخفیف، ادامه دهند.
اگر هنوز باشگاه مشتریان کافه یا رستوران خود را راه اندازی نکرده اید، احتمال زیادی وجود دارد که رقیب شما در حال حاضر از آن استفاده کرده باشد. یک نظرسنجی توسط Software Advice Business Model نشان داد که باشگاه مشتریان کافه و رستوران ها، در طول همه گیری COVID-19، اهمیت بیشتری پیدا کرد. 6 درصد از صاحبین کافه و رستوران ها، باشگاه مشتریان را برای اولین بار راهاندازی کردند، 23 درصد آن را گسترش دادند و 23 درصد دیگر نیز وضعیت موجود خود را حفظ کردند.
دیدگاهتان را بنویسید